کد خبر: ۷۷۰۳۲۰
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۷

ارجاع موضوع تعویق آزمون دستیاری پزشکی به کمیته تخصصی پزشکی کمیسیون آموزش

دبیر کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از ارجاع موضوع تعویق آزمون دستیاری پزشکی به کمیته تخصصی پزشکی و آموزش عالی این کمیسیون خبر داد.
ارجاع موضوع تعویق آزمون دستیاری پزشکی به کمیته تخصصی پزشکی کمیسیون آموزش
آفتاب‌‌نیوز :

شیوا قاسمی پور، در تشریح جلسه امروز (یکشنبه) کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی بیان کرد: امروز دو دستورکار داشتیم که دستور کار اول در رابطه با آزمون دستیاری پزشکی و اعمال تبصره یک ماده 45 آیین نامه داخلی مجلس بود و با حضور معاون وزیر بهداشت مورد بررسی قرار گرفت.

نماینده مردم مریوان در مجلس افزود: در رابطه با آزمون دستیاری پزشکی پیش رو مطابق با ماده 45 دو درخواست مبنی بر تعلیق آزمون و بروزرسانی منابع آزمون که قدیمی هستند وجود داشت که این موارد را به کمیته تخصصی ارجاع دادیم و این کمیته روزهای دوشنبه و سه شنبه فرصت دارد تا به این موضوع رسیدگی کند تا بتوانیم آزمون را به تعویق بیاندازیم. چون روز پنجشنبه این هفته قرار است آزمون برگزار شود و باید قبل از آن تصمیمی در رابطه با تعویق این آزمون گرفته شود.

وی خاطرنشان کرد: در نهایت به این نتیجه رسیدیم که کمیته پزشکی و آموزش عالی به این موضوع رسیدگی کنند.

قاسمی پور در ادامه گفت: دستورکار دیگر جلسه امروز کمیسیون آموزش در رابطه با لایحه تبصره 4 بند (ب) ماده واحده قانون برقراری عدالت آموزشی در پذیرش دانشجو در دوره تحصیلات تکمیلی و تخصصی بود که از سوی سلمان اسحاقی، نماینده قائنات مطرح شده بود، اما دولت نیز با همین مضمون لایحه‌ای را ارائه کرده است.

وی در پایان گفت: این طرح ناقص است و قرار شد به طور موازی بر روی این طرح ناقص کار کنند و ان شاءالله در اوایل خرداد با توجه به اینکه بار مالی نیز دارد لایحه دولت برای این مشکل ارائه شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین