کد خبر: ۷۷۰۴۰
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۳۸۷ - ۱۴:۱۶
خالد مشعل، رییس دفتر سیاسی حماس:

عقب نشینی‌های اسراییل نتیجه مقاومت مردم فلسطین است

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب- سرویس بین الملل: خالد مشعل رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی (حماس) نسبت به التزام و تعهد این جنبش در مورد حفظ آرامش، تا زمان پایبندی رژیم صهیونیستی به آن تاکید کرد.

مشعل که در حاشیه دیدارهای کمیته پیگیری کنفرانس ملی مقاومت مردم فلسطین در دمشق سخن می‌گفت اظهار داشت: «پایداری مردم فلسطین رژیم اسرائیل را وادار تا آتش‌بس کرد».

مشعل تاثیر گفت‌وگوهای صلح بین سوریه و رژیم صهیونیستی را به جنبش حماس، غیرمتحمل و بعید شمرد. 

رییس دفتر سیاسی جنبش مقاومت مردم فلسطین افزود: «در صورت نقض این آرامش از سوی رژیم صهیونیستی، گزینه‌های زیادی برای مردم فلسطین وجود دارد. آنها شروط زیادی را متعهد شده‌اند که مهم‌ترین آنها از نظر ما، عبور و مرور آزادانه به ویژه برای گذرگاه رفح و لغو محاصره اقتصادی و دارایی برای مردم غزه است».

وی که در جلسه کمیته ارشد کنفرانس ملی فلسطین سخن می‌گفت، ‌اظهار داشت: «ثبات و پایداری مردم فلسطین باعث ایجاد موازنه قدرت تازه‌ای در منطقه شده‌است».

مشعل با اشاره به جدال‌ها و مناقشات موجود بین حماس و گروه‌های مخالف و آرامش نسبی که بین آنها در دوران کنونی ایجاد شده است، افزود: «شرایط هم اکنون به گونه‌ای است که آنها این حقیقت را دریافته‌اند که ما می‌توانیم از مردم خود حفاظت کنیم».

گفت‌وگوهای پرشتاب 

مشعل همچنین از محمود عباس رئیس جمهور دولت فلسطینی خواست تا «با هدف حصول بیشترین منافع برای فلسطین و ممانعت از عواقب و تبعات افتراق و چنددستگی، هر چه زودتر به پای میز مذاکره با گروه‌های فلسطینی باز گردد».

مشعل در ارتباط با تاثیرات گفت‌وگوهای دمشق – تل‌آویو بر مواضع حماس گفت: «این گفت‌وگوها اثری برروابط جنبش مقاومت اسلامی (حماس) با سوریه نخواهد داشت».

مشعل ادامه داد: «آنها حق دارند سرزمین‌شان را حفظ کنند، آنها حق دارند تلاش کنند تا جولان را باز پس بگیرند».

گفتنی است عبدالله شلح، دبیرکل جنبش جهاد اسلامی در جلسه کمیته پیگیری مقاومت مردم فلسطین غایب بود و معاونش را به جای خود فرستاده بود.

این در حالی است که احمد جبرئیل دبیرکل جبهه ملی برای آزادی فلسطین به همراه تعداد بسیاری از رهبران گروه‌های مختلف در این اجلاس در دمشق حاضر بودند.

لازم به ذکر است که گروه‌های فلسطینی و دولت تل‌آویو چهارشنبه گذشته پس از ماهها مذاکره با میانجی‌گری دولت مصر تصمیم به آرام سازی شرایط گرفتند که این تصمیم از پنج‌شنبه گذشته اجرایی شد.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
-
|
۱۹:۵۹ - ۱۳۸۷/۰۴/۰۳
0
0
سلام بر خالدمشعل و مجاهدين فلسطيني. به اميد آزادي قدس شريف
با تشكر براي ابن خبر مفيد
حقيقت
ناشناس
|
-
|
۲۳:۵۳ - ۱۳۸۷/۰۴/۰۳
0
0
برخلاف گفته آقاي مشعل مبني بر اينكه «گفت‌وگوهای صلح بین سوریه و رژیم صهیونیستی به جنبش حماس تاثیر ندارد» بايد گفت كه در صورت برقراري صلح بين اسرائيل و سوريه، حماس يكي از بازندگان اصلي آن خواهد بود.
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین