کد خبر: ۷۷۰۴۱۶
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۰

زباله‌ای سرشار از سلامتی!

مدیرعامل شرکت فناوری بن یاخته های رویان گفت: امکان تولید ۳۰ محصول از ضمائم زایمان وجود دارد که تا کنون ۱۰ محصول تولید و وارد بازار شده است.
زباله‌ای سرشار از سلامتی!
آفتاب‌‌نیوز :

مرتضی ضرابی با اشاره به راه اندازی پالایشگاه محصولات زایمانی اظهار کرد: ضمائم زایمانی که اغلب پس از تولد نوزاد دور ریخته می‌شود شامل پنج جزء است که خون بند ناف، بافت بند ناف، پرده‌های جنینی و جفت را شامل می‌شود.

وی ادامه داد: بررسی نشان می‌دهد اگر این ضمائم در زمان مناسب بعد از تولد جمع آوری و پس از آن فرآوری شوند، در حوزه‌های مختلف پزشکی قابل کاربرد خواهند بود.

وی افزود: با این اوصاف از ضمائم دورریختنی تولد، تولیدات با کیفیت پزشکی قابل دسترسی خواهد بود.

وی توضیح داد: به طور مثال خون بند نافی که اغلب دور ریخته می‌شود شامل حجم زیادی سلول بنیادی است که می‌تواند در درمان بیماری‌های بدخیم زیادی مورد استفاده قرار بگیرد.

وی ابراز کرد: پرده جنینی هم می‌تواند به عنوان زخم پوش مناسبی در سوختگی‌های شدید، جراحی‌های قرنیه و زخم‌های دیابتی مورد استفاده قرار بگیرد.

این مسئول تاکید کرد: پالایشگاه محصولات زایمانی ایجاد شده تا اجزای مختلف ضمائم زایمانی را پالایش و به طور مجزا مورد استفاده قرار دهد.

مدیرعامل شرکت فناوری بن یاخته های رویان گفت: امکان تولید ۳۰ محصول از ضمائم زایمان وجود دارد که تا کنون ۱۰ محصول تولید و وارد بازار شده است.

وی تاکید کرد: سرم خون بند ناف یکی از این محصولات است که به عنوان محیط کشت سلول‌های بنیادی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی افزود: علاوه براین، پلاکت غلیظ شده خون بند ناف هم تولید و در مواردی که نیاز به فاکتور رشد داریم مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ضرابی گفت: با آگاهی بخشی به خانواده‌ها در خصوص فواید ضمائم زایمانی می توان زمینه درمان بسیاری از بیماری‌ها را ایجاد کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین