کد خبر: ۷۷۰۵۴
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۳۸۷ - ۲۱:۱۲
با هدف انصراف ایران از حق غنی سازی اورانیوم و تحت فشار تبلیغاتی شدید آمریکا:

اتحادیه اروپا نیز ایران را تحریم کرد

آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب- سرویس بین الملل: اتحادیه اروپا نیز ایران را تحریم کرد.

به گزارش سرویس بین الملل آفتاب، کشورهای حوزه اتحادیه اروپا، امروز، دوشنبه تحریم‌های تازه‌ای را برای ایران در نظر گرفتند.

این تحریم‌ها با هدف اعمال فشار بر موسسات مالی و ‌تجاری تصویب شده و تمرکز اصلی آنها نیز بر روی بانک ملی ایران است.

تحریم‌های مورد اشاره باعث خواهد شد که دفاتر بانک ملی ایران در لندن، هامبورگ و پاریس از ادامه فعالیت بازمانند.

بنا به گفته منابع آگاه، این تحریم‌ها در دیدار وزرای کشاورزی و ماهیگیری اتحادیه اروپا در لوکزامبورگ به تصویب رسیده‌است.

این تحریم‌ها همچنین نامها و سازمانهای دیگری را نیز دربر خواهد گرفت که در لیستی قرار می‌گیرند که نه تنها اجازه ورود به حوزه اتحادیه اروپا نخواهند داشت، بلکه سرمایه‌های آنها نیز بلوکه خواهد شد. 

لازم به ذکر است که این تحریم ها به هیچ وجه مقامات رسمی و دولتی ایران را شامل نخواهد شد چرا که اتحادیه اروپا همچنان علاقه‌مند به ادامه گفتگو با دولت ایران است. 

این تحریم‌ها همچون تحریم‌های سازمان ملل با هدف اعمال فشار به تهران برای انصراف از ادامه برنامه غنی‌سازی اورانیوم به شمار وضع شده‌اند. 

برنامه هسته‌ای صبح آمیز ایران از سوی آمریکا و معدود همفکرانش تحت عنوان برنامه تولید جنگ افزارهای هسته‌ای معرفی می‌شود. ادعایی که از سوی مقامات کشورمان موکداً تکذیب شده‌است و تا کنون هیچ‌گونه شواهدی دال بر تأیید آن به دست نیامده‌است. 

جمهوری اسلامی ایران بارها تصریح کرده‌است که برنامه هسته‌ای‌ ایران اهدافی کاملا صلح‌دوستانه دارد و تولید جنگ‌افزار هسته‌ای در دکترین نظامی جمهوری اسلامی قرار ندارد.

لازم به ذکر است که ایالات متحده ماه‌هاست در تلاش است اتحادیه اروپا را قانع به اعمال تحریم علیه ایران کند تا جایی که اعمال تحریم علیه ایران یکی از اهداف اصلی آخرین سفر دوره‌ای بوش به اروپا بود. هدفی که در حین سفر محقق نشد.

اتحادیه اروپا اعمال این تحریم‌ها را تا سفر رییس سیاست خارجی این اتحادیه، خاویر سولانا به تهران به تاخیر انداخت تا نتایج آن سفر را به انتظار بنشیند.

سولانا روز 14 ژوئن طی سفری به تهران بسته پیشنهادی را به نمایندگی از 6 کشور ایالات متحده، روسیه، چین، بریتانیا، فرانسه و آلمان به ایران ارائه داد.

این بسته پیشنهادی، بخشی کلیدی از رویکردی موسوم به «چماق و هویج» بود که از سوی جامعه جهانی به رهبری آمریکا با هدف اعمال فشار به ایران دنبال می‌شود.

این بسته، نگارش تازه‌ای از بسته‌ای دیگر بود که در ژوئن 2006 به ایران عرضه شده بود. بسته‌هایی که از سوی ایران به دلیل تاکید بر انصراف از غنی سازی اورانیوم مورد پذیرش قرار نگرفتند.

این در حالی بود که خاویر سولانا روز جمعه اظهار داشت که او هنوز پاسخی از ایران در مورد شرط غنی سازی اورانیوم دریافت نکرده‌است.

لازم به ذکر است که دکتر سعید جلیلی، دبیر شورای عالی امنیت ملی و مذاکره کننده ارشد هسته‌ای ایران، در باره پیشنهاد انصراف ایران از غنی سازی اورانیوم اظهار داشت که این مساله از آنجا که بارها و بارها از سوی ایران رد شده‌است، بنابراین در دستور کار گفتگوهای ما با آقای سولانا قرار نداشت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
-
|
۰۳:۰۸ - ۱۳۸۷/۰۴/۰۴
0
0
بر ای همین موفقیت هاست که همه می خواهند رئیس جمهور ما را بدزدند دیگر
ناشناس
|
-
|
۱۱:۳۳ - ۱۳۸۷/۰۴/۰۴
0
0
سنگيني همه اين فشارها و تحريم ها بر دوش اين مردم بيچاره است كه هم بايد از دوست بخورند و هم از دشمن
ناشناس
|
-
|
۱۳:۵۹ - ۱۳۸۷/۰۴/۰۴
0
0
بر ای همین موفقیت هاست که همه می خواهند رئیس جمهور ما را بدزدند دیگر
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۷ - ۱۳۸۹/۰۴/۱۷
0
0
مردم همه بيچاره شدن با اين كارهايي كه اينها ميكنن
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین