کد خبر: ۷۷۰۵۹۸
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۰

درخواست عجیب یک بانک از سیروان خسروی

سیروان خسروی می‌گوید یکی از بانک‌ها برای افتتاح حساب از او مدارک شغلی خواسته است. اتفاقی که این خواننده و بازیگر غیر قابل قبول می‌خواندش.
درخواست عجیب یک بانک از سیروان خسروی
آفتاب‌‌نیوز :

سیروان خسروی، خواننده موسیقی پاپ و بازیگر با انتشار پستی در صفحه اینستاگرامش از آن‌چه «درخواست عجیب یک بانک برای افتتاح حساب» خواند، گفت.

او در این مورد چنین نوشت:

«برای افتتاح حساب «پس‌انداز» به یکی از شعب بانک ملت مراجعه کردم. اولین نکته عجیب این بود که هم کارت ملی و هم‌ شناسنامه جزو مدارک مورد نیاز بود و داشتن کارت ملی کافی نبود اما نکته عجیب‌تر این بود که برای باز کردن حساب پس‌انداز مدارک شغلی می‌خواستند. توضیح متصدی بانک هم خیلی جالب بود. فرمودند برای این که بعدا به شما برچسب سلطان سکه و سلطان فلان نزنند این مدارک را می‌خواهند.
در هیچ جای دنیا برای باز کردن حساب پس‌انداز از شما مدرک شعلی نمی‌خواهند. من در چند کشور دنیا حساب بانکی دارم آن وقت در کشور خودم این حق بدیهی و ابتدایی از من سلب شده! آن هم با این سیستم بانکداری ما که نیاز به هیچ توضیح بیشتری ندارد و همه‌مان با آن آشنا هستیم.
یعنی شما اگر خانه‌دار یا بیکار باشید یا توانایی کار کردن نداشته باشید حق داشتن حساب پس‌انداز ندارید. مگر می‌شود؟ کی‌ این قانون مسخره را گذاشته؟
منتظر توضیح مسئول یا مسئولین بانک در مورد این بدعت غیرقانونی هستم.»

از جمله واکنش‌ها به این پست اینستاگرامی در فضای مجازی می‌توان به مورد زیر اشاره کرد:

«شناسنامه اطلاعات به مراتب بیشتری نسبت به کارت ملی دارد و تنها در افتتاح حساب طبق قانون وجودش الزامی و در دیگر مراجعات تنها کارت ملی کفایت می‌کند. گفتید اگر طرف شغل نداشته باشد پس چه کار می‌کند؛ اگر جنابعالی از همان متصدی می‌پرسیدید می‌گفتند در مقابل فرم مشخصات نوشته خواهد شد: فاقد شغل و تمام.»

درخواست عجیب یک بانک از سیروان خسروی

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین