کد خبر: ۷۷۰۶۶
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۳۸۷ - ۱۳:۲۳
مصطفی کواکبیان:

خانه‌ملت نباید در اختیار عوامل دولت قرار گیرد

تصور ما از لاریجانی واقع‌بینانه نبود
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مصطفی کواکبیان، نماینده سمنان در مجلس هشتم با اشاره به تذکر آیین‌نامه‌ای خود و برخی دیگر از اعضای فراکسیون اقلیت مجلس به لاریجانی درباره موضوع کمیسیون‌ها گفت: «متاسفانه اداره مجلس هشتم از دست رییس مجلس خارج شده است».

وی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی آفتاب در این‌باره اضافه کرد: «عده‌ای در مجلس هستند که دارند مجلس را اداره می‌کنند و رییس مجلس هم شاید در این میان چندان مقصر نباشد».

کواکبیان ادامه داد: «آقای لاریجانی قول‌هایی به فراکسیون خط امام داده بود، که تاکنون نتوانسته آنها را عملی کند».

نماینده سمنان در مجلس هشتم تاکید کرد: «به نظر می‌رسد که وضع ما در مجلس هفتم به مراتب بهتر از مجلس هشتم بود و ما در دوره قبل حداقل در تعدادی از کمیسیون‌ها حضور جدی داشته و تا حد ریاست کمیسیون هم جایگاه داشتیم. تعدادی از اعضای فراکسیون نیز در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی بودند که موثر واقع شدند».

وی با اظهار تاسف نسبت به حذف فراکسیون خط امام در مجلس هشتم گفت: «اینها برخلاف گفته آقای لاریجانی است که قول داده بود با فراکسیون خط امام تعامل مثبت داشته باشد».

کواکبیان تصریح کرد:‌ «آقای لاریجانی همان هفته‌های اول، عده زیادی را از رأیی که به ایشان برای ریاست مجلس دادند، دلسرد و مأیوس کرد».

وی با تاکید بر اینکه "صحبت من درباره کمیسیون امنیت ملی یک موضوع شخصی نیست و نمی‌خواهم بگویم چرا با همه تخصص‌هایی که دارم نباد در این کمیسیون حضور داشته باشم"، گفت: «سوال اینجاست که اگر من بروم برای یک داروخانه نسخه‌ای بپیچم قطعا مجرم شناخته می‌شوم؛ اما چگونه است که حضور پزشکان در کمیسیون امنیت ملی را یک حسن می‌دانیم و اعتراضی نمی‌کنیم».

کواکبیان در پاسخ به این سوال که "با وجود اصولگرا بودن لاریجانی، چرا فراکسیون خط امام به ریاست وی رأی مثبت داد؟" اظهار داشت: «استنباط ما این بود که همه چیز بر اساس قول و قرارها پیش می‌رود، گفته بودند یکی دو نفر از اقلیت در هیات رییسه حضور خواهد داشت؛ دو سه تا ریاست کمیسیون هم به اقلیت واگذار می‌کنیم اما متاسفانه هیچ‌کدام از این قول‌ها عملی نشده است».

وی درباره راهکارهای اقلیت در این مقطع گفت: «ما باید راهکارهای دیگری را در پیش بگیریم، به هر حال آیین‌نامه پیش‌بینی‌هایی در این‌باره دارد».

کواکبیان افزود: «ما هنوز هم زود می‌دانیم که طبق آیین‌نامه وارد عمل شویم و تامل خواهیم کرد که شاید تعامل مثبتی شکل بگیرد».

وی در عین حال تاکید کرد: «درصورتی که روند حذفی با فراکسیون خط امام تداوم یابد، طبق آیین‌نامه از عملکرد هیات رییسه شکایت خواهیم کرد».

نماینده سمنان در مجلس هشتم و دبیرکل حزب مردمسالاری در ادامه تصریح کرد: «دولت‌گرایان داخل مجلس به خوبی مجلس را مدیریت می‌کنند و هیات رییسه، کمیسیون‌ها و برنامه‌ها را در دست گرفته‌اند و از این جهت باید گفت که در راستای منافع خود بسیار تاثیرگذار هستند».

کواکبیان افزود: «این اقلیت دولت‌گرا، تعدادشان از هر اقلیتی در مجلس کمتر است ولی به دلیل ‌پشتوانه‌های دولتی، تاثیرگذاری بالایی دارند».

وی تاکید کرد: «این واقعیت تلخ اصلا منطقی نیست که خانه ملت بخواهد در اختیار عوامل دولت قرار گیرد».

کواکبیان همچنین خاطرنشان کرد: «ما بارها گفته‌ایم که هیچ تفاوتی میان حدادعادل و لاریجانی نیست ولی صرفا براساس قول و قرارهایی که داشتیم تصور می‌کردیم بهتر است با رأی به لاریجانی،‌ حمایت هیات رییسه را از فراکسیون خط امام داشته باشیم اما متاسفانه این تصور ما واقع‌بینانه نبود».

نماینده سمنان در مجلس هشتم در پایان به تشکیل فراکسیون امنیت ملی اشاره کرد و گفت: «عده‌ای از دوستان که توانایی حضور در کمیسیون امنیت ملی را داشتند اما از راه‌یابی به آن به دلایلی بازماندند؛ چون به لزوم تصحیح امور در روند سیاست خارجی اعتقاد جدی دارند، تصمیم گرفتند فراکسیونی را تشکیل دهند که در آن اینجانب، حجت‌الاسلام قدرت‌الله علیخانی، داریوش قنبری، سلیمان جعفرزاده و دیگر دوستان نیز حضور خواهند داشت».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین