کد خبر: ۷۷۰۷۲
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۳۸۷ - ۱۴:۳۵
سیاست چماق و هویج ادامه دارد!

کمک‌های غرب برای مبارزه با مواد مخدر معلق می‌شود

آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: نیروهای ایرانی سالهاست در بیابانها و کویر‌های شرقی این کشور در مرز افغانستان، با سوداگران تریاک و هرویین در جدال و درگیری دائمی به سر می‌برند.

این اقدام ایران جزو موارد نادری بوده است که طی این سالها مورد تقدیر و ستایش دولت آمریکا نیز قرار گرفته و همچنین کمک‌هایی را نیز از سوی کشورهای اروپایی به سمت ایران و با هدف مبارزه با تجارت جهانی مواد مخدر راهی کرده‌است.

به گزارش سرویس بین الملل آفتاب، اینک در پی تحریم‌های تازه تهران از سوی غرب، این کمک‌ها احتمالا تحت تاثیر قرار خواهد گرفت.

کشورهای اروپایی در چارچوب اعمال فشار به جمهوری اسلامی ایران برای دست کشیدن از حقوق مسلم خود در زمینه فعالیتهای صلح‌آمیز هسته‌ای، به ایران گفته‌اند، در صورتی‌که از برنامه غنی سازی اورانیوم خود دست نکشد، این کمک‌ها دیگر ادامه نخواهند داشت.

توقف برنامه غنی سازی اورانیوم که جزو حقوق قانونی ایران مطابق با مفاد NPT به شمار می‌رود، بخش کلیدی تمامی بسته‌های پیشنهادی غرب به ایران بوده‌است که همگی نیز به دلیل همین اصرار بر توقف غنی‌سازی از سوی جمهوری اسلامی ایران رد شده‌است.

گفتنی است که غرب برنامه هسته‌ای ایران را دارای اهداف نظامی معرفی می‌کند و از همین رو بر توقف غنی سازی اورانیوم اصرار می‌ورزد. ادعایی که توسط تهران پیوسته تکذیب شده‌است.

مقامات عالی‌رتبه کشورمان، بارها و بارها اعلام داشته‌اند که تولید و تکثیر سلاحهای هسته‌ای در دکترین نظامی ایران جایی ندارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین