کد خبر: ۷۷۰۷۷
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۳۸۷ - ۱۹:۰۲
دبیر انجمن شرکت‌های ساختمانی کرمان خبر داد:

افزایش 41.8 درصدی هزینه‌های ساخت و ساز

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: دبیر انجمن شرکت‌های ساختمانی، تاسیساتی و راه‌سازی استان کرمان گفت: «مشکل اصلی فعالان ساخت وساز در سال‌جاری افزایش بی‌رویه‌ و غیر قابل پیش‌بینی قیمت مصالح ساختمانی و دستمزدها است».

به گزارش خبرنگار اقتصاد و صنعت آفتاب، مهندس عالم‌زاده افزود: «پیمانکاران در ارایه‌ قیمت حداکثر 15 درصد افزایش قیمت برای سال بعد بیش‌بینی می‌کنند اما درصد افزایش قیمت مصالح ساختمتانی و دست‌مزدها در سال جاری بسیار بیشتر از پیش‌بینی‌ها است و عدم تخصیص به موقع اعتبارات و ابلاغ آن بر مشکلات پیمانکاران و فعالان بخش ساخت و ساز افزوده است».
 
وی در ادامه عنوان کرد: «قیمت مصالح ساختمانی در خرداد 1387 نسبت به خرداد سال گذشته به‌طور میانگین 1/49 درصد افزایش قیمت داشته است، ضمن این‌که دستمزد کارگران در این مدت 25درصد افزایش داشته است».
 
او اظهار داشت: «اگر سهم مصالح ساختمانی را در ساخت و ساز 70 درصد و سهم دستمزد کارگران را 30 درصد در نظر بگیریم در طول یک‌سال گذشته هزینه‌های ساخت و ساز به‌طور کلی 41.8درصد افزایش داشته است». 

عالم‌زاده از مسوولان کشور خواست با توجه به این مشکلات که باعث کندی روند فعالیت‌های عمرانی شده است نسبت به اتخاذ تصمیمات جدید و راه‌گشایی اقدامات لازم را انجام دهند. 

وی با اشاره به تعدد کارهای عمرانی در کشور اظهار داشت: «پیمانکاران توان به ثمر رساندن این کارهای عمرانی را دارند اما مشکلات مالی بسیار زیاد است و نقدینگی پیمانکاران کاهش بسیار زیادی داشته است». 

او در همین مورد به نوشتن نامه توسط انجمن شرکت‌های ساختمانی، تاسیساتی و راه‌سازی استان کرمان به مقامات استانی و کشوری اشاره کرد و گفت: «در این نامه پیشنهاداتی که می‌تواند به برون‌ رفت پیمانکاران از مشکلات فعلی منتهی شود ارایه شده است و امیدواریم راه‌حل‌هایی که نیاز به تصمیمات ملی دارند نیز به مسوولان کشوری ارایه شود تا در مورد آن‌ها تصمیمات لازم اتخاذ شود». 

عالم‌زاده هشدار داد: «عدم رسیدگی به این مشکلات باعث بروز عوارض و تبعات ناخوشایندی برای امور عمرانی کشور و استان ها می‌شود».

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین