کد خبر: ۷۷۰۸۶
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۳۸۷ - ۱۹:۲۵
حضرت آیت الله خامنه‌ای:

مقامات کاخ سفید به منفورترین سران دنیا تبدیل شده‌اند

انقلاب اسلامی گرایش‌های معنوی را حتی بین جوانان غربی زنده کرد
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: در خجسته سالروز میلاد ام الائمه، بانوی برگزیده دو عالم فاطمه سلام الله علیها و فرزند پر افتخارش امام خمینی (ره)، مراسم مولودی و ذکر فضایل و مناقب آن حضرت امروز در حضور حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی ‌برگزار شد.

به گزارش سرویس سیاسی آفتاب، حضرت آیت الله خامنه‌ای در این مراسم با تبریک ولادت دخت گرامی‌پیامبر اعظم، صدیقه طاهره فاطمه زهرا را «کلمه الله پرمضمون» و «دریایی ژرف و عمیق» دانستند و تصریح کردند: «محبت اهل بیت (علیهم السلام) به ویژه فاطمه زهرا (سلام الله علیها) عرصه شایسته‌ای برای هنرنمایی است بنابراین هرچه صاحبان فکر، ذوق، احساس و طبع ظریف، در این حقیقت بیشتر تدبر و تأمل کنند، گوهرهای بیشتری به دست خواهند آورد».

ایشان کمک گرفتن از احادیث اهل بیت علیهم السلام را برای ژرف پیمایی در این اقیانوس نور و معنویت ضروری برشمردند و به شعرا و مدیحه‌سرایان توصیه کردند: «به کلمات و روایات ائمه اطهار (ع) مراجعه کنید و با کمک از این خاندان، ذوق و هنر، طبع لطیف و حنجره توانای خود را در خدمت معصومین (ع) قرار دهید».

رهبر انقلاب اسلامی ‌با اشاره به ظرفیت بسیار بالای جامعه اسلامی‌و فضای تبلیغی سیاسی دنیای امروز، «نگاه نو»، «روحیه سرشار از امید»، «اطمینان به آینده و درک راه آینده روشن ملت ایران» را نیاز ضروری اصحاب هنر و رسانه، مجموعه نخبگان، فعالان سیاسی، دانشگاهیان و پیشکسوتان جامعه دانستند و خاطرنشان کردند: «انقلاب اسلامی ‌نه یک حادثه در تاریخ ایران، بلکه پدیده ای ممتاز در تاریخ جهان و بشر بود که هرچه زمان بگذرد حقایق و آثار آن بیشتر روشن می‌شود».

حضرت آیت الله خامنه‌ای با اشاره به تأثیر معنوی انقلاب اسلامی‌در جهان افزودند: «قرن‌هاست دنیا یکسره و به سرعت، به سمت فهم مادی از زندگی پیش می‌رود، اما انقلاب اسلامی ‌ایران در مقابل این موج عظیم ایستاد و با برافراشتن علم معنویت، گرایش‌های معنوی را حتی بین جوانان غربی زنده کرد».

ایشان حمله به اسلام و پیامبر اعظم (ص) را نشانه نفوذ و جاذبه مضاعف اسلام و هراس و شکست امپراتوری مادی غرب دانستند و خاطرنشان کردند: «گرایش به پیام اسلام و مکتب اهل بیت (ع) در جهان محسوس و مسلم است به همین دلیل گردانندگان امپراتوری مادی غرب دستپاچه و منفعل شده‌اند».

حضرت آیت الله خامنه‌ای با تبیین تأثیر سیاسی انقلاب اسلامی، به مسئله استعمار و روی کار آمدن نظام سلطه و در نتیجه تقسیم دنیا به دو بخش سلطه گر و سلطه پذیر اشاره و خاطرنشان کردند: «پس از حدود دویست سال، انقلاب اسلامی ‌در مقابل این حرکت ایستاد و اکنون سردمداران نظام سلطه یعنی مقامات کاخ سفید به منفورترین سران و سیاستمداران دنیا تبدیل شده‌اند و شعار مرگ بر آمریکا که مخلوق ملت ایران بود به دیگر ملت‌ها گسترش یافته است».

رهبر انقلاب اسلامی‌با اشاره به دشمنی‌ها و تقابل نظام سلطه با مردم ایران پس از حادثه بزرگ انقلاب اسلامی، رهبری شگفت آور امام خمینی (ره) در سخت‌ترین دوران‌ها را یادآور شدند و خاطرنشان کردند: «ملت و جوانان این کشور حقیقتاً سخن رهبر خود را از دل و جان نوشیدند، فهمیدند و دنبال کردند‌، به همین دلیل همه تلاش‌ها برای منحرف کردن این انقلاب شکست خورده‌است و از این پس هم به فضل الهی شکست خواهد خورد».

حضرت آیت الله خامنه‌ای نقش دولتمردان، سیاستمداران، علما‌، روشنفکران، و سرایندگان و پرچم داران عشق به اهل بیت (ع) را تسهیل حرکت ملت ایران دانستند و افزودند: «غفلت، فراموش کردن دشمن، اختلاف و تنبلی از جمله آسیب‌های این حرکت است و همه شخصیت‌های سیاسی و فرهنگی با نفوذ جامعه ضمن مراقبت از گفتار‌، نوشتار و موضع گیری‌های خود، باید بدانند اتحاد و اتفاق‌، رمز همه پیشرفت‌ها و پیروزی‌هاست».

رهبر انقلاب اسلامی‌ با اشاره به تلاش مدیران و مسئولان بخش­های مختلف کشور خاطرنشان کردند: «اگر کسی ایراد و انتقادی هم دارد نباید طوری مطرح کند که موجب تضعیف مدیران شود‌، بلکه همه باید کمک کنند تا چنانچه ضعفی هم هست با همدلی برطرف شود».

ایشان در بخش دیگری از بیاناتشان با اشاره به نقش و اهمیت هنر برای انتقال پیام و مفاهیم خاطرنشان کردند: «مفاهیم والا و باارزش با کمک گرفتن از ابزار هنر تا اعماق جان مخاطب نفوذ می‌کند‌، به همین دلیل مداحی اهل بیت (ع) هرچه هنرمندانه تر، با محتواتر، آموزنده‌تر، تازه تر، باطراوت تر و همراه با صوت لحن و آهنگ زیباتر باشد ارزش و تأثیرش بیشتر است».

در این مراسم جمعی از ذاکران، مداحان و شاعران اهل بیت علیهم السلام سروده‌ها و اشعار خود را در فضایل حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها قرائت کردند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین