کد خبر: ۷۷۰۸۹۰
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۶

آمارِ قتل‌های مسلحانه در آمریکا

قتل با اسلحه در ایالات متحده در طول همه گیری کووید-۱۹ به بالاترین سطح طی ۲۵ سال گذشته رسیده است.
آمارِ قتل‌های مسلحانه در آمریکا
آفتاب‌‌نیوز :

گزارش جدید دولت آمریکا نشان می ‌دهد که در اولین سال شیوع همه‌گیری، تعداد شهروندان این کشور که بر اثر خشونت با اسلحه کشته شده اند به سطحی رسیده که از سال ۱۹۹۴ بی سابقه بوده است.

از سال ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۰، میزان قتل با اسلحه تقریبا ۳۵ درصد افزایش یافته که بالاترین میزان در بیش از ۲۵ سال گذشته بوده است. در واقع، اسلحه در ۷۹ درصد از مجموع قتل ها و ۵۳ درصد مجموع خودکشی ها در سال ۲۰۲۰ نقش داشته است.

این گزارش نشان می دهد: آمار قتل با سلاح گرم از ۱۴ هزار و ۳۹۲ مورد در سال ۲۰۱۹ به ۱۹ هزار و ۳۵۰ مورد در سال ۲۰۲۰ افزایش یافته است. همچنین میزان قتل با اسلحه به طور مداوم در میان گروه های اقلیت بالاتر است.

در این بررسی آمده است که این میزان در میان مردان و پسران جوان سیاه ‌پوست ۱۰ تا ۲۴ ساله بیش از ۲۱ برابر بیشتر از مردان سفید پوست در این گروه سنی بوده است. با این حال، میزان قتل با سلاح گرم برای همه گروه های سنی افزایش یافته است. بالاترین میزان در میان افراد ۱۰ تا ۴۴ ساله مشاهده میشود. بیشترین افزایش در آمار قتل با اسلحه در میان مردان سیاه پوست ۱۰ تا ۴۴ ساله بوده است.

به گزارش هلث دی نیوز، در این گزارش تاکید شده است که فقر، یکی از عوامل مرتبط با میزان بالای قتل و خودکشی با اسلحه در این کشور است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین