کد خبر: ۷۷۱۰۰
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۳۸۷ - ۱۲:۲۶

واسطه شبکه قاچاق «عبدالقدیرخان» آزاد شد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: دولت مالزی مرد دوم شبکه قاچاق هسته‌ای را که متهم به واسطه گری در شبکه  «عبدالقدیرخان» بود، را آزاد کرد.

به گزارش سرویس بین‌الملل آفتاب، «بوهاری سید ابوطاهر» یک تاجر سریلانکایی در ماه مه 2004 در کوالالامپور دستگیر شد و «جورج بوش» رئیس جمهر آمریکا او را رئیس مالی و پول‌شویی شبکه قاچاق هسته‌ای وابسطه به عبدالقدیرخان توصیف کرده بود.

وزیر کشور مالزی با اعلام این مطلب که این فرد دیگر تهدیدی برای امنیت ملی به حساب نمی‌آید گفت: «او به مدت 4 سال زندانی بوده و فکر می‌کنم ما آنچه که می‌خواستیم را در تحقیقات خود به دست آوردیم». 

در عین حال این مقام مالزیایی اظهار داشت: «آقای طاهر تحت کنترل پلیس خواهد بود». گفتنی است چند ماه پیش از دستگیری او به بازرسان مالزیایی گفته بود که دکتر «عبدالقدیرخان»  اورانیوم غنی شده به لیبی فروخته و ایران برای استفاده از قطعات سانتریفیوژ در اواسط دهه 90به او سه میلیون دلارپرداخت کرده است.

عبدالقدیرخان پس از اعتراف به ارائه اطلاعات سری به کره جنوبی، ایران و لیبی از طرف «پرویز مشرف» رئیس جمهور پاکستان بخشوده شد که البته در هفته‌های گذشته او این اعترافات را رد کرد و اظهار داشت تنها از روی ناچاری و با امید عفو شدن چنین اعترافاتی کرده‌است و هیچ رابطه‌ای با شبکه قاچاق ندارد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین