کد خبر: ۷۷۱۰۱
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۳۸۷ - ۱۱:۰۹
رئیس مجلس هشدار داد

فرصت کوتاهی برای تعامل باقی مانده‌است

غرب به دقایق سوت پایان بازی شکست خورده نزدیک می‌شود
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: دکتر علی لاریجانی در نطق پیش از دستور امروز خود با اشاره به شهادت شهید بهشتی و تسلیت به مناسبت سالگرد فاجعه‌ هفت تیر، گفت: «شهید بهشتی از جمله رهبران صدر انقلاب اسلامی بود که هم در سازمان‌یافتگی نظام جمهوری اسلامی نقش موثری داشت و هم در تدوین قانون اساسی و نیز در ایجاد تشکیلات سیاسی حزب جمهوری اسلامی ایران نقشی اساسی ایفا کرد».

به گزارش سرویس سیاسی آفتاب، به نقل از ایسنا، رییس مجلس هشتم، گفت: «نگاه نافذ بهشتی در آینده‌نگری و پایداری نظام جمهوری اسلامی از او شخصیتی ممتاز ساخت که هر چند امروز در میان ما نیست اما جوهره فکری او در بین دوستداران انقلاب اسلامی منتشر شده است و بسیاری از ایده‌های آن مرد بزرگ امروز محقق شده و یا در تکاپوی تحقق است».

لاریجانی تاکید کرد: «اما نمی‌توان از این پدیده سیاه درگذشت که گمراهان منافق که در ظلمتکده کوردلی دست به ترور در ایران اسلامی زدند و در سال 60 همین گروه دست به ترور رهبر معظم انقلاب زدند، امروز میهمان برخی کشورهای غربی هستند و آنان در همان حال که از حقوق بشر در ایران ابراز نگرانی می‌کنند دست در دست منافقین تروریست دارند».

رییس مجلس تصریح کرد: «همین رفتار دوگانه آمریکا بود که سیاست‌های منطقه‌ای سال‌های اخیر آنان را به بن‌بست کشاند و تعجب‌آور است که اتحادیه اروپا با آهستگی اما همان راه ارتجاعی را طی می‌کند».

لاریجانی گفت: «امروز مسئله حقوق بشر و بحث اتمی ایران، دستاویزی برای فریبکاری دیپلماتیک و رسانه‌ای توسط بعضی از کشورهای غربی شده است مگر نه این است که آقای سولانا را به ایران فرستادید تا در مورد بسته‌ی پیشنهادی مذاکره نماید اما همانروز آقای بوش قبل از اینکه اسناد به ایران برسد از رد بسته پیشنهادی توسط ایران، ابراز نگرانی کرد»!

وی با اشاره به نگرانی اروپا که در روزهای اخیر نسبت به بانک ملی ایران محدودیت ایجاد کرده است، گفت: « اگر بنا است با ایران در مورد بسته‌ پیشنهادی مذاکره کنید چرا قبل از بررسی راه تقابل را در پیش گرفته‌اید؟ با این حال دم از اعتمادسازی می‌زنید»؟

رییس مجلس شورای اسلامی خطاب به کشورهای غربی تاکید کرد: «به شما توصیه می‌کنیم هشدارهای آقای البرادعی را جدی بگیرید و دنبال تحریک ایران نباشید که در آن صورت در مقابل عمل انجام شده‌ای قرار می‌گیرید که راه بازگشت به تعامل برایتان سد خواهد شد».

نمایندگان در این هنگام با فریاد الله اکبر تایید اظهارات رییس مجلس را تایید کردند.

لاریجانی خطاب به اروپایی‌ها، گفت: «با محاسبه‌ غلط، هزینه خود را زیاد نکنید، چرا که ملت ایران و منطقه تحرکات شما را با دقت رصد می‌کنند و خود می‌دانید استراتژی‌های غلط شما در عراق و لبنان و افغانستان جز نفرت دستاوردی نداشته است؛ شما با این رفتار دوگانه و مزدورانه در آستانه یک بن‌بست استراتژیک در منطقه هستید و به دقایق سوت پایان بازی شکست خورده نزدیک می‌شود».

لاریجانی اظهار داشت: «ارزیابی من با توجه به تجربیات گذشته این است که فرصت کوتاهی برای تعامل باقی مانده است اما با توجه به فضای بی‌اعتمادی حاصل از رفتارهای اخیر، احتیاج به علامت‌های منطقی و سازنده وجود دارد».

رییس مجلس خطاب به کشورهای غربی افزود: «دبیر محترم شورای امنیت ملی، آمادگی برای مذاکره را اعلام نمود و مجلس شورای اسلامی این مسیر را مفید می‌داند و با دقت رفتار شما را زیر ذره‌بین خود قرار داده است و چنانچه احساس شود یک‌جانبه تصمیم می‌گیرید و مذاکره را وسیله توجیه اقدامات غیرقانونی خود قرار داده‌اید، مطمئن باشید مسیر عوض خواهد شد و این راهی است که شما در آن گام نهادید و لذا مسوولیت آن بر دوش شما خواهد بود»

بار دیگر در این هنگام نمایندگان با صدای الله اکبر، مهر تاییدی بر اظهارات رییس مجلس گذاشتند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین