کد خبر: ۷۷۱۱۲
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۳۸۷ - ۱۵:۰۸
غلامعلی دهقان:

مدعیان بازگشت به ارزش‌ها از شهید بهشتی غافل نباشند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: غلامعلی دهقان، سخنگوی دفتر سیاسی حزب اعتدال و توسعه در آستانه فرارسیدن سالروز شهادت شهید بهشتی و یارانش در حادثه هفتم تیر 60 گفت: «بهشتی سیاستمداری صبور و بردبار بود و از این جهت باید همچنان برای اهل سیاست الگو باشد».

وی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی آفتاب ضمن اشاره به ویژگی‌های اخلاقی شهید بهشتی و مشی او در سیاست اظهار داشت: «مدعیان بازگشت به ارزش‌های روزهای اول انقلاب از کارکردهای ممتاز شهید بهشتی غافل نباشند».

دهقان اضافه کرد: «نمی‌توان نوستالژی سال‌های دهه 60 را داشت اما از یکی از بنیانگذاران فکری جمهوری اسلامی غافل بود».

وی با تاکید بر اینکه "شهید بهشتی مرد تشکیلات و تحزب بود"، افزود: «جمله‌ای از شهید بهشتی هست که می‌گفت حزب می‌تواند معبد باشد و بر این اساس با تشکیل حزب جمهوری اسلامی در کنار دیگر یارانش نشان داد اسلام با تحزب مخالفتی ندارد به شرط آنکه مبانی اخلاقی، انسانی و اسلامی در آن مورد توجه قرار گیرد».

سخنگوی دفتر سیاسی حزب اعتدال و توسعه اضافه کرد: «شهید بهشتی سیاستمداری اخلاق‌گرا بود و در حالی که از سوی رییس‌جمهور وقت – ابوالحسن بنی‌صدر- بارها مورد ملامت و شماتت قرار می‌گرفت اما بردباری و صبوری فوق‌العاده‌ای از خود نشان داد».

وی یکی دیگر از ویژگی‌های ممتاز شهید مظلوم بهشتی را در این دانست که "وی معتقد بود در برخورد با دیگران باید شعار جاذبه در حد امکان و دافعه در حد ضرورت مورد توجه قرار گیرد" و افزود:‌ «شهید بهشتی در میزگردهایی که با رهبران چپ کمونیستی در سال‌های اول انقلاب داشت، برای مثال میزگردهایی با نورالدین کیانوری دبیرکل حزب توده و فرخ نگهداری از رهبران فداییان خلق، نشان داد که می‌توان با مخالفان و حتی معاندان جلسات بحث و گفت‌وگو گذاشت و آنها را اقناع فکری کرد».

عضو شورای مرکزی حزب اعتدال و توسعه در ادامه اظهار داشت: «شهید بهشتی را می‌توان شخصیتی حزب‌گرا؛ اخلاق‌گرا و دارای قدرت جذب منتقدان و مخالفان دانست و ما امروز اگر خواهان بازگشت به ارزش‌های اصیل انقلاب هستیم هیچ‌گاه نباید این ویژگی‌ها را فراموش کنیم».


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین