کد خبر: ۷۷۱۳۲۳
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۷

انگلیس شبکه مالی نزدیکان پوتین را تحریم کرد

وزارت امور خارجه انگلیس روز جمعه یک شبکه مالی متعلق به خانواده و نزدیکان ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه را تحریم کرده است.
انگلیس شبکه مالی نزدیکان پوتین را تحریم کرد
آفتاب‌‌نیوز :

در بیانیه وزارت امور خارجه انگلیس از این شبکه مالی به عنوان «کیف پول» خانواده و دوستان پوتین نام برد که در آن کسانی عضو هستند که رئیس جمهوری روسیه در ازای وفاداری همیشگی‌شان با مناصب دولتی و ثروت پاداش می‌دهد.

این بیانیه می‌افزاید: در واقعیت، پوتین به شبکه خانواده، دوستان دوران کودکی و نخبگان منتخب خود که از حکومت او سود برده اند و به نوبه خود از سبک زندگی او حمایت می کنند، متکی است. پاداش آنها نفوذ بر امور دولت روسیه است که بسیار فراتر از مواضع رسمی آنها است.

وزارت امور خارجه انگلیس افزود: تحریم‌های امروز علیه این گروه که ثروت و قدرت خود را مدیون پوتین هستند و به نوبه خود از پوتین و ماشین جنگی او حمایت می‌کنند، ضربه خواهد زد.

لیز تراس وزیر امور خارجه انگلیس در این باره ادعا کرد: ما در حال افشاگری و هدف قرار دادن شبکه‌ای مبهمی هستیم که از سبک زندگی لوکس پوتین حمایت و شرارت را در حلقه درونی او تنگ‌تر می‌کند. ما تحریم ها را علیه همه کسانی که به تجاوز پوتین کمک می کنند تا زمانی که اوکراین پیروز شود ادامه خواهیم داد.

انگلیس از زمان آغاز جنگ اوکراین، به بازیگر فعالی در عرصه این نبرد تبدیل شده و با اتخاذ مواضع ضد روسی، ارسال تسلیحات و تجهیزات نظامی و اعمال تحریم‌ علیه روسیه به تنش‌ و درگیری‌ها دامن زده است. این کشور تقریبا هفته‌ای یک بار تحریم‌های جدیدی را علیه روسیه وضع می‌کند.

نخست‌وزیر انگلیس که ماه پیش در سفری غیرمنتظره به کی‌یف سفر و با «ولودمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین دیدار کرد، در اظهاراتی مدعی شد که حوادث در این کشور، اعتبار ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه را برای همیشه لکه‌دار کرده است. نخست‌وزیر انگلیس اضافه کرد: «فشارها و تحریم‌های اقتصادی علیه روسیه را افزایش خواهیم داد و هر هفته تحریم‌های جدیدی را علیه روسیه اعمال می‌کنیم».

این درحالیست که رئیس جمهور روسیه روز ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۵ اسفند نیز عملیاتی نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد. درگیری‌ها در اوکراین و واکنش‌ها به اقدام روسیه همچنان ادامه دارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین