کد خبر: ۷۷۱۳۶۹
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۱

اعتراضات مردمی در ۸ شهر

تعدادی از مردم شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری هم عصر روز پنجشنبه در معابر اصلی این شهر و در اعتراض به افزایش قیمت‌ها تجمع کردند.
اعتراضات مردمی در ۸ شهر
آفتاب‌‌نیوز :

خبرگزاری ایرنا روز گذشته در گزارشی از برخی ناآرامی‌ها و تجمعات اعتراضی در برخی شهر‌های کشور خبر داد. به نوشته این خبرگزاری این اعتراضات در واکنش به اجرای قانون اصلاح نظام پرداخت یارانه انجام شده است.

خبرگزاری ایرنا اعلام کرده این تجمعات اعتراضی در این شهر‌ها پراکنده بوده و در برخی شهر‌ها به درگیری هم منجر شده است. در شهرستان درود لرستان تعدادی از معترضان با سر دادن شعار‌هایی خواستار بازگشت قیمت‌ها به قبل شدند. با وجود تلاش برخی برای ایجاد حرکت‌های التهاب‌آفرین، این تجمع با حضور عوامل انتظامی پایان یافت.

شهرستان ایذه در خوزستان نیز بعدازظهر پنجشنبه شاهد برگزاری تجمع اعتراضی بود. در این تجمع تحریکی به برخی اموال عمومی آسیب وارد آمد. آسیب به برخی فروشگاه‌های زنجیره‌ای و همچنین تلاش برای آتش زدن یکی از مساجد شهر مشاهده شد. با ورود عوامل انتظامی اعتراضات پایان یافت.

اندیمشک دیگر شهر استان خوزستان نیز شاهد تجمع چند صد نفری بود. در این تجمع اعتراضی، معترضان شعار‌هایی علیه افزایش قیمت‌ها سر دادند و در ادامه درگیری‌هایی میان معترضان و عوامل انتظامی رخ داد.

ایرنا نوشته است: شهرستان دزفول نیز طی دو روز گذشته تجمعات پراکنده‌ای را شاهد بود. تعدادی از افراد در چهارراه شریعتی این شهر تجمع کرده و شعار‌های ساختارشکنانه‌ای سر دادند. تجمع‌کنندگان که تعداد آن‌ها حدود چند صد نفر بود با دخالت عوامل انتظامی متفرق شدند.

دادستان عمومی و انقلاب دزفول اعلام کرد که ۱۵ نفر از کسانی که سعی داشتند تجمعات این شهر را به آشوب بکشند، بازداشت شدند. شهرستان یاسوج هم طی روز گذشته شاهد تجمع نسبتا محدودی بود.

ایرنا گزارش کرده: «تعداد ۷ نفر از لیدر‌های این تجمع که تلاش داشتند با سر دادن شعار‌های تند، اعتراضات را به سمت تخریب اموال عمومی ببرند، توسط عوامل انتظامی دستگیر شدند.»

تعدادی از مردم شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری هم عصر روز پنجشنبه در معابر اصلی این شهر و در اعتراض به افزایش قیمت‌ها تجمع کردند. چهارراه فصیحی محل اصلی این تجمع بوده و تعداد تجمع‌کنندگان نیز حدود ۲۰۰ نفر گزارش شده است. این تجمع با درخواست عوامل انتظامی پایان یافت. شهرستان جونقان این استان نیز عصر پنجشنبه شاهد تجمعی اعتراضی بود که در این تجمع نیز برخی شعار‌ها علیه افزایش قیمت‌ها و در مواردی شعار‌های ساختارشکنانه سر داده شد.

شهرستان فشافویه تهران هم تجمعی اعتراضی به همراه شعار علیه افزایش قیمت‌ها را به خود دید.

ایرنا گزارش کرده در این تجمع تعدادی به یکی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای هجوم بردند و آتش زدن یکی از فضا‌های سبز سطح شهر، باعث دخالت عوامل انتظامی و متفرق شدن جمعیت شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین