کد خبر: ۷۷۱۴۳۷
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۴
وبگاه آمریکایی:

نباید ترکیب فانتوم، تامکت و میگ-۲۹ ایران را دست‌کم گرفت

یک وبگاه تحلیلی آمریکایی در گزارشی به بهبود و ارتقای سطح کیفی ناوگان جنگنده‌های نیروی هوایی ایران و افزایش توان دفاع هوایی کشورمان اشاره کرد.
نباید ترکیب فانتوم، تامکت و میگ-۲۹ ایران را دست‌کم گرفت
آفتاب‌‌نیوز :

در حالی که آمریکا تحویل فانتوم F-۴ را به ایران پس از سقوط خاندان پهلوی منع کرد، نیروی هوایی ایران توانسته است جنگنده‌های خود را حفظ و حتی از طریق برخی تغییر و تحولات و [با کمک] شرکای دفاعی جدید، ناوگان خود را ارتقا دهد. ایران در نوامبر ۲۰۲۰، بمب‌های ۹۰۰ کیلوگرمی الکترواپتیکی و با قابلیت هدایت هوشمند «قاصد» را در رزمایش سالانه «مدافعان آسمان ولایت» به نمایش گذاشت. توان ایران در هدف قرار دادن بالقوه اهداف با دقتی که به طرز چشم‌گیری افزایش یافته است، تهدیدی جدی است.

به گزارش وبگاه تحلیلی fortyfive ۱۹، طبق گزارش آژانس اطلاعات دفاعی آمریکا، ناوگان فعلی F-۴ ایران باید هشداری برای دشمنانش باشد. این نهاد آمریکایی می‌گوید،« ایران برای تکمیل توانمندی‌های حمله دوربرد خود می‌تواند از نیروهای نیابتی منطقه‌ای و توانمندی حمله هوایی محدود برای حمله به زیرساخت‌های مهم دشمن استفاده کند. ایران میتواند از فانتوم‌های F-۴ خود برای حمله به دشمنان منطقه‌ای ‌اش استفاده کند. اگرچه این فانتوم‌های نسبت به هواپیماهای جنگی مدرن در قبال دفاع هوایی آسیب‌پذیرتر خواهند بود.»

در این گزارش همچنین آمده است: اگرچه ناوگان F-۴ در حال فرسودگی است، این جت‌های جنگی می‌توانند با موفقیت عملکرد بهتری نسبت به همتایانشان در منطقه داشته باشند. دست‌یابی ایران به سامانه‌های موشکی پیش‌رفته و هواپایه ضد کشتی یک تهدید به حساب می‌آید؛ به طور مثال، موشک کروز ضد ناو «نصر» ایران که تولید داخلی یکی از انواع موشک‌های C-۷۰۴ چین است. نیروی هوایی ایران همچنین موشک‌های کروز میان برد تولید داخل خود را ساخته است که از F-۴ پرتاب می‌شود.

در پایان این گزارش آمده است: ناوگان فانتوم ایران در ترکیب با اسکادران‌های جنگنده F-۱۴ و MiG-۲۹ ستون فقرات نیروی هوایی آن است و نباید دست کم گرفته شود.ش

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین