کد خبر: ۷۷۱۴۴۲
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۴

قاضی محکوم به قصاص افغانستانی را نجات داد

متهمه در سال ۱۳۹۸ پس از مشاجره لفظی و درگیری با همسرش، وی را به قتل می‌رساند که با رسیدگی به پرونده، به قصاص نفس محکوم و پس از طی مراحل قانونی مقرر شده بود حکم صادره در ندامتگاه مرکزی کرج به مرحله اجرا درآید.
قاضی محکوم به قصاص افغانستانی را نجات داد
آفتاب‌‌نیوز :

رئیس دادگستری استان البرز گفت: یک زن تبعه کشور افغانستان که نزدیک به سه سال به جرم قتل در زندان بود با تلاش قاضی دادسرای کرج و رئیس زندان و گذشت اولیای دم به زندگی بازگشت.

حسین فاضلی هریکندی، درباره نجات تبعه کشور افغانستان از قصاص در کرج بیان کرد: یک زن تبعه کشور افغانستان که سال‌ها با همسرش در ایران زندگی می‌کرد و صاحب دو فرزند خردسال بود به علت قتل همسر خود محکوم به قصاص شد که با تلاش‌های انجام شده از حکم قصاص رهایی یافت.

وی با تشریح جزئیات این پرونده، گفت: متهمه در سال ۱۳۹۸ پس از مشاجره لفظی و درگیری با همسرش، وی را به قتل می رساند که با رسیدگی به پرونده، به قصاص نفس محکوم و پس از طی مراحل قانونی مقرر شده بود حکم صادره در ندامتگاه مرکزی کرج به مرحله اجرا درآید.

رئیس کل دادگستری استان البرز تصریح کرد: اولیای دم که شامل پدر و مادر مقتول بودند ابتدا اصرار بر اجرای حکم قصاص داشتند اما با تلاش‌ها و صحبت‌های انجام شده توسط قاضی اجرای احکام کیفری دادسرای کرج و رئیس زندان نهایتا پس از ساعت‌ها مذاکره، رضایت خود را نسبت به عدم اجرای حکم اعلام کردند.

وی با بیان اینکه محکوم علیه بابت جنبه عمومی جرم همچنان در زندان به سر خواهد برد، گفت: نکته قابل توجه در این پرونده، تلاش‌های انسانی و مجدانه مقامات قضایی و مسئولان زندان مربوطه جهت جلب رضایت و جلوگیری از قصاص بود، هر چند طرفین این پرونده از جمله محکوم علیه اهل کشور دیگری بودند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین