کد خبر: ۷۷۱۴۸۲
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۲

عربستان ۲ زندانی آزادی بیان و یک یمنی را گردن زد

منابع خبری از اعدام دو زندانی آزادی بیان شیعه عربستانی توسط مقامات این کشور به همراه یک شهروند یمنی دیگر خبر دادند.
عربستان ۲ زندانی آزادی بیان و یک یمنی را گردن زد
آفتاب‌‌نیوز :

شبکه "نبأ" و حساب کاربری موسوم به "ناشط قطیفی" در توییتر امروز (شنبه) اعلام کردند که مقامات عربستان "محمد خضر العوامی"، زندانی آزادی بیان اهل قطیف و همچنین "حسین آل بو عبدالله" زندانی سیاسی را گردن زدند.

طبق اطلاعات موجود، مقامات عربستان العوامی و بو عبدالله را در ارتباط با مشارکت در جنبش اعتراضی مسالمت‌آمیز در قطیف دستگیر کرده بودند.

وزارت کشور عربستان نیز ضمن اذعان به اعدام این افراد مدعی شد که این افراد مرتکب اعمال "تروریستی" شده و به همین دلیل اعدام شده‌اند.

طبق این گزارش، مقامات عربستان همچنین "محمد عبد الباسط المعلمی"، شهروند یمنی دربند آل سعود را اعدام کرده‌اند.

عربستان سعودی در سال‌های اخیر بسیاری از مخالفان خود را به بهانه‌های واهی اعدام یا زندانی کرده است؛ گستره اعدام‌ها در عربستان از شهروندان این کشور هم فراتر رفته است و شمار زیادی از اتباع دیگر کشورها را نیز شامل شده است.

مردم شرق عربستان طی سال‌های اخیر بارها در اعتراض به اقدامات سرکوبگرانه رژیم سعودی و کشتار ده‌ها معترض در شهرهای العوامیه و قطیف تظاهرات کرده‌اند؛ اما هر بار با سرکوب شدید نظامیان آل‌سعود مواجه شدند.

دولت سعودی هر ساله شمار زیادی از مخالفان آل‌سعود را با هدف مقابله با آزادی بیان و به بهانه مبارزه با تروریسم به مجازات‌های سنگین و اعدام محکوم می‌کند.

شیخ نمر باقر النمر، روحانی برجسته شیعیان عربستان یکی از برجسته‌ترین زندانیان سیاسی این کشور محسوب می‌شد که در سال ۱۳۹۳ به اتهام انتقاد از آل‌سعود و اقدام علیه امنیت ملی این کشور اعدام شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین