کد خبر: ۷۷۱۵۲۷
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۶

سفر جمهوری‌خواه ارشد سنای آمریکا به کی‌یف

میچ‌ مک‌کانل، جمهوری‌خواه ارشد سنای آمریکا در سفری سرزده به همراه دیگر سناتورهای جمهوری‌خواه وارد کی‌یف شد و با ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین ملاقات کرد.
سفر جمهوری‌خواه ارشد سنای آمریکا به کی‌یف
آفتاب‌‌نیوز :

 مک‌کانل به سناتور رند پل، جمهوری‌خواه فشار می‌آورد تا به مخالفتش با بسته کمکی 40 میلیارد دلاری برای اوکراین که با حمایت قاطع از سوی هر دو حزب مهم آمریکا روبروست، پایان دهد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، در همین حال زلنسکی آنچه را که سیگنال قدرتمند حمایت دوحزبی از اوکراین و تقویت مناسبات میان این دو کشور خواند، ستود.

او در پیامی ویدیویی با بیان اینکه روسیه را باید "یک کشور حامی تروریسم" معرفی کرد، گفت: ما در زمینه‌های بسیاری از حمایت از کشورمان، از جمله در امور دفاعی و مالی و همچنین تقویت تحریم‌ها علیه روسیه بحث کردیم.

از سوی دیگر خبرگزاری تاس گزارش داد، سفیر مسکو در ایالات متحده نسبت به همکاری نزدیک‌تر با اوکراین هشدار داده و گفت که اوضاع در این منطقه "به شدت خطرناک" است. آناتولی آنتونوف شنبه گفت: ایالات متحده دارد هر چه بیشتر به درون یک درگیری که غیر قابل پیش‌بینی‌ترین تبعات را برای روابط این دو قدرت هسته‌ای دارد، کشیده می‌شود.

در این سفر میچ مک‌کانل با سناتورها سوزان کالینز، جان باراسو و جان کورنین همراهی شد. ده‌ها سیاستمدار و چهره سرشناس خارجی از زمان آغاز حمله روسیه به اوکراین در 24 فوریه، به نشانه حمایت به اوکراین سفر کرده‌اند. همچنین جیل بایدن، همسر رئیس‌جمهوری آمریکا یکشنبه گذشته در سفری اعلام نشده وارد کی‌یف شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین