کد خبر: ۷۷۱۵۵۲
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۵

فرانسه ادعا‌های زلنسکی را رد کرد

کاخ الیزه فرانسه اعلام کرد، امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه برخلاف یک سری اظهارات اخیر ولودیمیر زلنسکی، "هرگز" از این رهبر اوکراین نخواسته که برای پایان دادن به درگیری‌های جاری در کشورش به روسیه امتیازات ارضی بدهد.
فرانسه ادعا‌های زلنسکی را رد کرد
آفتاب‌‌نیوز :

 ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین طی مصاحبه‌ای که اخیرا با یک شبکه ایتالیایی انجام داد ماکرون را متهم کرد به اینکه به او پیشنهاد کرده باید در جهت "جستجوی راهی برای خروج روسیه" تلاش شده تا نبرد در اوکراین متوقف شود.

به گزارش پایگاه راشا تودی، رئیس جمهور اوکراین در این مصاحبه در قبال هشدار همتای فرانسوی‌اش نسبت به اینکه اروپا باید از تحقیر ولادیمیر پوتین اجتناب کند، خاطر نشان کرد: طرح این پیشنهاد به ما مبنی بر صرف‌نظر از بخشی از حق حاکمیت خود برای نجات چهره پوتین از سوی برخی رهبران کار درستی به نظر نمی‌رسد. این اتلاف وقت است.

کاخ ریاست جمهوری فرانسه به این ادعاها پاسخ داد و تاکید کرد که ماکرون "هرگز از زلنسکی امتیاز نخواسته است. او همیشه گفته است که تصمیم‌گیری در مورد شرایط مذاکره با روس‌ها به عهده اوکراینی‌هاست."

کاخ الیزه افزود: رئیس‌جمهور فرانسه هیچ‌وقت با ولادیمیر پوتین بدون موافقت زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین، صحبت نکرده است.

ماکرون یکی از معدود رهبران غربی است که در بحبوحه درگیری در اوکراین به گفتگوی مستقیم با پوتین ادامه داده است. با این حال، او همچنین بر تشدید تحریم‌ها علیه مسکو، از جمله اعمال محدودیت‌های شدیدتر در قبال بخش انرژی روسیه، تاکید و اجازه ارسال محموله‌های تسلیحاتی به کی‌یف را صادر کرده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین