کد خبر: ۷۷۱۵۶
تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۳۸۷ - ۱۶:۲۹
کاخ سفید با چرخشی آشکار در سیاست خارجی

تحریم های کره شمالی لغو می‌شود

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: دولت بوش تحریم های کره شمالی را لغو می کند.

به گزارش سرویس بین الملل آفتاب، دولت ایالات متحده روز پنجشنبه بعضی از تحریم های تجاری اعمال شده برای کره شمالی را لغو خواهد کرد.

دولت بوش همچنین این کشور را از لیست سیاه کشورهای مظنون به تروریسم خارج خواهد نمود. این اقدام سیاسی دولت بوش یک گردش مسیر آشکار در رفتار با این کشور کمونیستی به شمار می رود.

کره شمالی تا پیش از این از سوی دولت بوش به عنوان یکی از رئوس محور شرارت خوانده شده بود پس از آنکه تصمیم به نابودی تاسیسات هسته ای خود گرفته و راه گفتگو با آمریکا را برگزید به سرعت مشمول امتیازات سیاسی و اقتصادی زیادی از سوی این کشور قرار گرفت.
 
«دانا پرینو» معاون امور رسانه ای کاخ سفید در همین باره اظهار داشت: « دولت ایالات متحده تضمین داده بود که در صورتی که دولت کره شمالی دست از تلاش به منظور دست یابی به جنگ افزار های هسته ای برداشته و به سوی غیر هسته ای کردن شبه جزیره کره گام بردارد، ما نیز آنها را از لیست کشورهای مظنون به تروریسم خارج کرده و تلاشمان را به منظور تسهیل ارتباط این مشور با دنیا و ارائه کمک های اقتصادی و تجاری بدان کشور مبذول داریم. اینک زمان عمل ما به وعده های داده شده است».

 لازم به ذکر است که هفته گذشته دولت کره شمالی از رسانه های گروهی و خبرنگاران رسما دعوت به عمل آورد تا از عملیات تخریب و نابودی تاسیسات خنک کننده هسته ای آن کشور دیدن کنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
-
|
۱۰:۲۰ - ۱۳۸۷/۰۴/۰۸
0
0
با اين اقدام كره شمالي راه براي فشار بيشتر بر ايران هموارتر ميشود.
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین