کد خبر: ۷۷۱۶۳۲
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۵

حمایت پنتاگون از پیوستن فنلاند و سوئد به ناتو

وزارت دفاع آمریکا آمادگی واشنگتن را برای ارائه حمایت نظامی لازم به فنلاند و سوئد در صورت نیاز قبل از تکمیل فرآیند پیوستن ابن دو کشور به ناتو، ابراز کرده است.
حمایت پنتاگون از پیوستن فنلاند و سوئد به ناتو
آفتاب‌‌نیوز :

جان کربی، سخنگوی پنتاگون امروز (یکشنبه) در مصاحبه با بی‌بی‌سی، در پاسخ به این سوال که آیا در صورت حمله به سوئد و فنلاند قبل از پیوستن رسمی این دو کشور به ناتو، آیا ایالات متحده نیروهایی را برای حمایت از آنها می‌فرستد، گفت: من نمی‌خواهم در مورد احتمالات فرضی بحث کنم و احتمالاتی را مطرح کنم، زیرا دلیلی برای این کار وجود ندارد.

کربی از نیروهای مسلح فنلاند و سوئد تمجید و تأکید کرد که همکاری پنتاگون با آنها به ویژه در تمرینات و مانورهای مشترک بسیار راحت است.

وی ادامه داد: اگر در طول بررسی درخواست آنها و روند پیوستن به ناتو، آنها نیاز به حمایت‌های دیگر داشته باشند، آن را ارئه می‌کنیم چون ایالات متحده متقاعد شده است که ما با این دو کشور سطح همکاری داریم که به ما امکان حمایت بیشتر را می دهد.

کربی با بیان اینکه واشنگتن معتقد است پیوستن فنلاند و سوئد به ناتو یک حق حاکمیتی برای آنها است، عنوان کرد که هیچ کشوری در این مورد از حق وتو برخوردار نیست.

فنلاند و سوئد قصد دارند به دنبال حملات نظامی روسیه در اوکراین به ناتو بپیوندند، اما روسیه به شدت از این طرح‌ها انتقاد کرده و هشدار داده است که در این صورت «باید اقدامات فنی-نظامی و غیره را اتخاذ کند».

اوایل این هفته، فنلاند و سوئد قراردادهای تضمین امنیت متقابل را با بریتانیا منعقد کردند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین