کد خبر: ۷۷۱۶۵۲
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۸

ایران خودرویی‌ها تا ۷ میلیون گران شدند

بازار پرتیراژ‌های ایران خودرو امروز ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ هم رشد قیمت داشتند و هم بدون تغییر در بازار عرضه شدند.
ایران خودرویی‌ها تا ۷ میلیون گران شدند
آفتاب‌‌نیوز :

عبور دلار از مرز 30 هزار تومان عمده دلیلی است که موجب شد تا بازار خودرو امروز شکل افزایشی به خود گیرد. به اعتقاد فعالان بازار افزایش نرخ دلار و جو روانی که این روند در بازار به وجود آورده موجب شده تا برخی خودروها شکل افزایشی پیدا کنند، اما برخی دیگر بر این نکته تاکید می کنند که افزایش اینچنینی پایدار نخواهد بود و با ریزش نرخ دلار شاهد کاهش قیمت خودرو در بازار خواهیم بود.

علاوه بر نرخ دلار فعالان بازار خودرو معتقدند که کاهش عرضه برخی خودروها نیز بر بازار اثرگذار بوده و موجب شده تا قیمت این خودروها در بازار افزایش یابد.

اما آنچه در این میان از اهمیت بسیاری برخوردار است به نبود خریدار در بازار باز می گردد، بطوریکه به گفته فعالان بازار در حال حاضر خریداران تمایلی به خرید خودرو ندارند و در انتظار به سرمی برند.

براساس ارزیابی بازار خودرو امروز «سمندLX» و «دنا معمولی» در بازار رشد 6 قیمت داشتند و «سمند LX با موتورEF7» در بازار 7 میلیون گران شد.

قیمت محصولات ایران خودرو

از جمله محصولات پرتیراژ ایران خودرو می‌توان به «پژو 207 دنده ای»، «پژو 207 سقف شیشه ای»، «سمند LX» ، «سمند LX با موتورEF7» و «سمند سورن پلاس»، «دنا معمولی» ، «رانا پلاس» و «دنا پلاس توربو اتوماتیک» اشاره کرد.

براساس ارزیابی های صورت گرفته «دنا معمولی» با افزایش 6 میلیونی در بازار 392 میلیون تومان معامله شد و «دنا پلاس توربو اتومات» بدون تغییر 515 میلیون تومانی باقی ماند، اما «رانا پلاس» هم بدون تغییر 320 میلیون قیمت خورد، به گفته فعالان بازار خودرو عرضه این خودرو از سوی شرکت خودروساز این افت قیمت را در بازار همراه داشت.

از سوی دیگر خانواده سمند هم امروز با افزایش 6 تا هفت میلیون تومان در بازار عرضه داشتند و با این شرایط «سمند LX» در بازار امروز 289 میلیون تومان قیمت خورد، از سوی دیگر «سمند LX با موتورEF7 » هم با افزایش هفت میلیونی 345 میلیون تومان در بازار عرضه شد، اما «سمند سورن پلاس» امروز در بازار بدون تغییر 357 میلیون تومان دست به دست شد.

ارزیابی بازار نشان دهنده آن است که امروز در میان خانواده پژو 207 «پژو 207 دنده ای» بدون نیز تغییر 412 میلیون تومان دست به دست شد و قیمت «پژو 207 سقف شیشه ای» نیز تغییر قیمت نداشت و 417 میلیون تومان باقی ماند.

ایران خودرویی‌ها تا ۷ میلیون گران شدند

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین