کد خبر: ۷۷۱۶۸۵
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۸

چکش کاری طرح شفافیت قوای سه گانه در کمیسیون امور داخلی کشور

سخنگوی کمیسیون امورداخلی کشور و شورا‌ها در مجلس شورای اسلامی از بررسی و اعمال تغییراتی در طرح شفافیت قوای سه گانه در جلسه امروز این کمیسیون خبر داد.
چکش کاری طرح شفافیت قوای سه گانه در کمیسیون امور داخلی کشور
آفتاب‌‌نیوز :

روح الله نجابت، ضمن تشریح جلسه امروز کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها در مجلس، بیان کرد: جلسه امروز کمیسیون با دو دستور برگزار شد. دستور اول در خصوص طرح شفافیت قوای سه‌گانه، دستگاه‌های اجرایی و سایر نهادها بود. با توجه به اینکه امروز صبح دو بند ۱-۴ و ۱-۵ ماده (۱) این طرح به کمیسیون ارجاع شده بود، با حضور مسئولان دستگاه‌های اجرایی و کارشناسان مرکز پژوهش‌ها، جلسه‌ای برگزار شد و این دو بند با اصلاحاتی در جلسه کمیسیون به تصویب رسید.

وی در ادامه اظهار کرد: طبق مصوبه کمیسیون در خصوص بند ۱-۴ ماده (۱) مقرر شد تا تبصره‌ای به این بند الحاق شود. بر اساس این تبصره شورای امنیت کشور، شوراهای تامین استان‌ها و شهرستان‌ها از حکم این بند مستثنی هستند. همچنین بر اساس اصلاحاتی که در تبصره ذیل بند ۱-۵ این ماده صورت گرفت، نیروهای مسلح، وزارت اطلاعات و موضوعات دارای طبقه‌بندی سازمان انرژی اتمی از حکم این قانون مستثنی هستند.

سخنگوی کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها در مجلس، تصریح کرد: دستور دوم جلسه امروز کمیسیون بررسی گزارش طرح اصلاح قانون شوراها بود. در این خصوص مدل الگوی انتخاب شهردار با رأی مستقیم مردم که توسط کارگروه مرکز پژوهش‌ها آماده شده بود، ارائه شد و سپس نظرات موافق و مخالف اعضا کمیسیون در رابطه با این گزارش اخذ شد. در نهایت مقرر گردید این کارگروه ظرف یک ماه آینده پیشنهادات اصلاحی و تکمیلی نمایندگان را اخذ نموده و مجددا پیش‌نویس نهایی خود را به کمیسیون ارائه کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین