کد خبر: ۷۷۱۷۴۲
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۸

هواشناسی ۱۴۰۱/۰۲/۲۶/ تداوم بارش‌ها تا روز جمعه

سازمان هواشناسی با اشاره به بارش باران و رعدوبرق تا روز جمعه در برخی مناطق کشور نسبت به وزش باد بسیار شدید در ۱۶ استان هشدار داد.
هواشناسی ۱۴۰۱/۰۲/۲۶/ تداوم بارش‌ها تا روز جمعه
آفتاب‌‌نیوز :

بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز در نیمه شمالی استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، شمال زنجان، قزوین، سواحل دریای خزر و ارتفاعات البرز مرکزی رگبار پراکنده گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

از روز سه‌شنبه تا جمعه با گذر متناوب امواج تراز میانی جو از نوار شمالی کشور در شمال آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، اردبیل و برخی مناطق دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های البرز، تهران، برخی مناطق سواحل دریای خزر، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی افزایش ابر، رگبار پراکنده گاهی وزش باد شدید و رعدوبرق روی می‌دهد.

با انتقال توده گردوخاک تشکیل‌شده روی کشور‌های عراق و سوریه به کشور طی امروز و فردا آسمان مناطقی از نیمه غربی و مرکز کشور غبارآلود می‌شود، همچنین طی این مدت در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان، زنجان، کرمانشاه، ایلام، خوزستان، همدان، مرکزی، لرستان، تهران، قزوین، البرز، اصفهان، اردبیل و قم وزش باد شدید تا بسیار شدید، خیزش گردوخاک، کاهش کیفیت هوا و کاهش دید افقی پیش‌بینی شده است.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی از اواخر وقت روز سه‌شنبه تا پنجشنبه در نیمه شرقی کشور به‌ویژه منطقه زابل وزش باد و خیزش گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

توصیف سامانه: افزایش سرعت وزش باد (شمال‌غربی ـ جنوب‌غربی)

زمان شروع: بعدازظهر سه‌شنبه ۱۴۰۱/۰۲/۲۷

زمان پایان: بعدازظهر پنج‌شنبه ۱۴۰۱/۰۲/۲۹

نوع مخاطره: افزایش ارتفاع موج در ساحل بین ۱.۵ تا ۲ متر و در فراساحل ۲.۵ تا ۳.۵ متر

منطقه اثر: نواحی مرکزی خلیج فارس، در مناطق ساحلی و دور از ساحل بوشهر، نیمه غربی هرمزگان.

اثر مخاطره: خطر غرق‌شدن شناگران، آسیب به قایق‌های تفریحی و شناور‌های سبک، اختلال در تردد با شناور‌های نیمه‌سنگین، خسارت به قفس‌ها و پاره‌شدن تور‌های صیادی و خسارت به تأسیسات دریایی.

توصیه: ممنوعیت شنا، جمع‌آوری تور‌ها و وسایل صیادی، اجتناب از تردد با قایق‌های تفریحی و شناور‌های سبک، احتیاط تردد با شناور‌های نیمه‌سنگین، محدودیت در فعالیت‌های دریایی و تمهیدات لازم جهت پیشگیری از هرگونه خسارت.

توصیف سامانه: افزایش میزان سرعت باد

نوع مخاطره: افزایش ارتفاع موج در ساحل بین ۱ تا ۱.۵ متر در فراساحل بین ۲ تا ۲.۵ متر

منطقه اثر:

دوشنبه ۱۴۰۱/۰۲/۲۶: مناطق ساحلی و دور از ساحل دریای خزر.

سه‌شنبه ۱۴۰۱/۰۲/۲۷: مناطق ساحلی و دور از ساحل دریای خزر.

اثر مخاطره: احتمال غرق‌شدن شناگران، احتمال پاره‌شدن تور‌های صیادی و آسیب به قفس‌ها، احتمال خسارت به تاسیسات دریایی و احتمال خسارت به قایق‌های صیادی و شناور‌های کوچک.

توصیه: پرهیز از شنا، محدودیت در تردد با قایق‌های سبک و تفریحی، احتیاط در ورود و خروج کشتی‌ها به بندر، محدود کردن فعالیت‌های پشتیبانی صنایع به‌ویژه در فراساحل.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین