کد خبر: ۷۷۱۷۷۴
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۴

فائوچی: ترامپ رئیس جمهور شود، شاید استعفا بدهم

کارشناس ارشد حوزه بیماری‌های عفونی آمریکا می‌گوید، در صورت انتخاب مجدد ترامپ به ریاست جمهوری آمریکا احتمالاً استعفا می‌دهد. او نحوه پاسخ دولت این رئیس‌جمهوری سابق آمریکا به همه‌گیری کووید را "کم‌تر از حد مطلوب" می‌داند.
فائوچی: ترامپ رئیس جمهور شود، شاید استعفا بدهم
آفتاب‌‌نیوز :

 دکتر «آنتونی فائوچی» در مصاحبه‌ای از واکنش "کمتر از حد مطلوب" دولت دونالد ترامپ به کووید-۱۹ در دوران ریاست جمهوری‌اش انتقاد و اعتراف کرد که نمی‌خواهد در صورت انتخاب مجدد او به ریاست جمهوری آمریکا در سال ۲۰۲۴، مجددا زیر نظر این رئیس‌جمهوری سابق آمریکا خدمت کند.

به گزارش روزنامه دیلی میل، این کارشناس ارشد بیماری‌های عفونی آمریکا روز یکشنبه در گفت‌وگو با جیم آکوستا، مجری شبکه سی.ان.ان به این اشاره کرد که احتمالاً قبل از اینکه دوباره به عنوان مشاور این حوزه در دولت مجدد احتمالی دونالد ترامپ خدمت کند، استعفا خواهد داد.

آکوستا از فائوچی پرسید: اگر قرار باشد ترامپ به عنوان رئیس جمهور به کاخ سفید بازگردد و کووید هنوز یک تهدید باشد، یا یک وضعیت اضطراری دیگر در حوزه سلامت عمومی وجود داشته باشد، آیا به توانایی ترامپ برای مقابله با یک بیماری همه‌گیر از این نوع اطمینان خواهید داشت؟ آیا می‌خواهید در پست خود بمانید؟

فائوچی در اثنای خنده‌هایی عصبی پاسخ داد: خب، پاسخم به سوال دوم منفی است.

او ادامه داد: در قبال اولین سوال هم اگر به تاریخچه پاسخ‌ها در طول آن دولت نگاه کنید، فکر می‌کنم در بهترین حالت می‌توانید بگویید که این پاسخ مطلوب نبوده است.

او ادامه داد: و من فکر می‌کنم که تاریخ خودش گویا خواهد بود. من نیازی به اظهار نظر بیشتر در مورد آن ندارم، این مفید نیست.

فائوچی و ترامپ سابقه جدال با یکدیگر بر سر مسائل حوزه سلامت عمومی را دارند.

بر اساس گزارش‌ها، این مشاور ارشد پزشکی جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا از سوی کاخ سفید متعلق به ترامپ به حاشیه رانده و به ندرت در نشست‌های خبری حاضر شد و از انجام مصاحبه با رسانه‌های خبری اصلی خودداری کرد.

او اغلب به انتشار پیام خود در مورد بیماری کووید از طریق مصاحبه‌ها با رسانه‌های خبری محلی و پادکست‌ها متوسل می‌شد. با این حال، ترامپ نارضایتی خود را از فائوچی آشکار و در یک مقطع او را "احمق" خطاب کرد و علناً اخراج او را بررسی می‌کرد.

فائوچی ۸۲ ساله از سال ۱۹۸۴ مدیر انستیتوی ملی آلرژی‌ها و بیماری‌های عفونی آمریکا بوده است.

او در سال ۲۰۲۱ به عنوان مشاور ارشد پزشکی دولت بایدن منصوب شد. فائوچی دهه‌ها زمان صرف مشاوره به روسای جمهور آمریکا در حوزه شیوع بیماری‌ها کرده و در طول شیوع اپیدمی ایدز به یک چهره عمومی تبدیل شد.

رابطه نه چندان خوب بین رئیس جمهوری سابق آمریکا و فائوچی در ابتدای همه‌گیری آشکار شد، زیرا ترامپ به طور فزاینده‌ای در برابر واداشتن آمریکایی‌ها به پیروی از دستورالعمل‌های محدودیت‌آمیز توصیه شده توسط فائوچی در حوزه سلامت مقاومت نشان داد.

فائوچی در اظهار نظر درباره رابطه خود با ترامپ پس از تحلیف بایدن، در ژانویه ۲۰۲۱ خاطرنشان کرد که از نقض کردن صحبت‌های فرمانده کل قوای سابق آمریکا لذت نمی‌برد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین