کد خبر: ۷۷۱۷۷۶
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۸

۱۳۰ مدیر برکنار شدند

رئیس مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری گفت: ۱۹۰ مکاتبه برای پیگیری این ارزیابی‌ها انجام شده است و در نتیجه آن ۱۳۰ مدیر ناکارآمد شناسایی و اعلام شدند و از کار خود بر کنار شدند و این نشان دهنده عزم راسخ مرکز ارتباطات است.
۱۳۰ مدیر برکنار شدند
آفتاب‌‌نیوز :

حجت الاسلام احمد صالحی روز دوشنبه در نشست خبری که در خبرگزاری دولت برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای رسانه به ویژه مرحوم طالب زاده و شهید شیرین ابوعاقله، افزود: رییس جمهوری بر اطلاع رسانی دقیق تاکید دارد و جهاد تبیین را هم که رهبری آن را باز کرده است، در باب جنگ رسانه اطلاع رسانی به موقع شده است و در حال حاضر با پاسخگویی می‌تواند فضای بانشاط در جامعه را ایجاد و فضای اعتماد از بین رفته را اعتمادسازی کند.

وی گفت: مجموعه‌ای که بنده مسئولیت دارم اسم مبارک مردم بر تارک آن نقش بسته است؛ و منظور ما از مردم از هر رنگ و نژاد و طیف است و هر کس که دغدغه کشور را دارد و برای اعتلای آن خدمت می‌کند برای ما ارزشمند است و این‌ها پایه‌گذاران انقلاب هستند.

** ۱۳۰ مدیر ناکارآمد شناسایی و از کار برکنار شدند

رییس مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری با بیان اینکه در این مدت ۱۰ ماهه، ۴۰۱ مدیر از مدیران دستگاه‌ها ارزیابی شده اند، گفت: ۱۹۰ مکاتبه برای پیگیری این ارزیابی‌ها انجام شده است و در نتیجه آن ۱۳۰ مدیر ناکارآمد شناسایی و از کار خود بر کنار شدند که این نشان دهنده عزم راسخ مرکز ارتباطات است.

صالحی با بیان اینکه نماینده تام الاختیار ۳۰ تا ۳۴ وزارتخانه و نهاد برای رفع مشکلات و با نگاه حمایتی از مردم در اداره کل مربوطه در استان‌ها مستقر می‌شوند، اظهار داشت: ۳۸ هزار مراجعات مردمی و دیدار چهره به چهره انجام و همه این دیدار‌ها در سامانه سامد ثبت می‌شود. روزانه ۴ تا ۵ هزار مراجعه مردمی در مرکز داریم و این خدمت‌ها با نگاه حل مساله است. ۹۴۴هزار و ۴۲۵ درخواست مردمی در سامانه سامد ثبت شده است؛ که ۸۲ درصد نتیجه ارجاعات ما به نهاد‌ها بوده است.

** حجم درخواست‌ها در ابتدای کار دولت ۱۹ برابر دولت‌های قبل بود

رییس مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری گفت: ۷۷ هزار و ۷۵۶ درخواست چهره به چهره مردم هم در دیدار‌های استانی انجام شده است.

صالحی با بیان اینکه حجم درخواست‌ها و مطالبات مردم در ابتدای تشکیل دولت ١٩ برابر دولت‌های قبل بود، خاطرنشان کرد: این نگاه همراه با اعتماد و امید مردم به دولت را نشان می‌دهد.مدیران در خط مقدم مراجعات مردمی هستند و همه آن‌ها موظفند در سفر‌های استانی حضور داشته و پاسخگوی مردم باشند.

** واهمه‌ای از عذرخواهی نداریم

رییس مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری با تاکید بر اهمیت مردم در دولت مردمی گفت: واهمه‌ای از عذرخواهی از مردم نداریم و خود را بدهکار مردم و آنان را مطالبه گر می‌دانیم.

صالحی درباره امکان ثبت‌نام مجدد جاماندگان از دریافت یارانه، اظهار داشت: در بحث جاماندگان از یارانه، راه‌اندازی سامانه آن، بسیار نزدیک است و هم و غم همه مسئولان رفع این دغدغه مردم است. زمان دقیق راه اندازی این سامانه را دوستان مسئول اعلام می‌کنند.

** پاسخگویی به ۳۳۰ تا ۶۰ هزار موضوع مربوط به وزارت کار

وی با بیان اینکه ۳۰ تا ۶۰ هزار موضوع مربوط به وزارت کار را در حال پاسخگویی هستیم، عنوان کرد: ۱۲۰ نفر در سامانه به صورت شبانه روزی در حال پاسخگویی هستند. در مورد مردمی سازی یارانه‌ها تلاش داریم تا جهاد تبیین انجام شود و با اطلاع‌رسانی دقیق به مردم اطمینان خاطر دست پیدا کند.

رییس مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری گفت: مهمترین درخواست‌ها و مطالبات مردم در سامانه از وزارت کار، اعتراض به نحوه دهک‌بندی و اعتراض به عدم دریافت یارانه جدید است.

صالحی با بیان اینکه مردم پیگیر هستند تا بدانند از چه طریق می‌توانند برای دریافت یارانه ثبت نام کنند و همچنین ثبت‌نام جاماندگان چه زمانی آغاز می‌شود، عنوان کرد: سامانه پاسخگویی ۶۳۶۹، سایت وزارت رفاه و شماره تلفن همراه ۰۹۲۰۰۰۰۶۳۶۹ راه‌های ارتباط با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.

** از ظرفیت مردم باید برای اطلاع‌رسانی استفاده شود

وی بابیان اینکه این حجم از تماس‌ها در راستای تبیین سیاست‌های دولت در مردمی‌سازی یارانه است، افزود: به همکاران خود نقدی دارم و اینکه در این مورد باید اطلاع رسانی و تبیین را مقدم بر اقدام می‌دانستند. اطلاع رسانی باید قوی‌تر باشد تا رسانه‌های دشمن موج سواری نکند. اطلاع رسانی باید در صدر اهمیت باشد و حتی از ظرفیت خود مردم هم باید برای اطلاع رسانی بیشتر استفاده شود.

** مطالبات مردم در تجمعات اعتراضی در بالاترین سطح پیگیری می‌شود

رییس مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری درباره برخی تجمعات مردمی در خیابان پاستور، گفت: روزانه تجمعاتی در پاستور انجام می‌شود که نسبت به اوایل بسیار کم شده است. بسیاری از اعتراضات مربوط به دستگاه قضایی است و مرکز ارتباطات مردمی معترضان را به آنجا ارجاع می‌دهد.

صالحی خاطرنشان کرد: مواردی که به دستگاه‌های دولتی مربوط باشد، همان روز در بالاترین مقام آن اداره کل دیدار و ملاقات انجام می‌شود و حتی نتیجه بسیاری از این موارد هم در همان روز اعلام و نتیجه مطالبات مردمی در پاستور در نهایت تقدیم رییس جمهور می‌شود.

** رییس جمهور در کنار مردم شنونده مطالبات آنهاست

وی در پاسخ به سوال خبرنگار که آیا درخواست‌های مردمی در این ایام توزیع عادلانه یارانه نسبت به قبل بیشتر شده است، گفت: تماس‌ها نسبت به قبل بیشتر شده است و قابل مقایسه نیست البته مردم حق مطالبه‌گری دارند و وظیفه ما هم پاسخگویی است.

رییس مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری با بیان اینکه روزانه ۳۰ هزار نفر درخواست دارند، ادامه داد: رییس جمهور سعی کرد بین مردم، با مردم، در کنار مردم و شنونده مطالبات مردم باشد و بر این اساس، دستورات صادر می‌کند. مطالبات مردم از طریق واسطه‌ها به گوش رییس جمهور نمی‌رسد. دستور روز گذشته رییس جمهور به دلیل ارتباط مستقیم ایشان با مردم است.

** هرجا تجمعی باشد از آن مطلعیم و به رییس جمهور گزارش می‌دهیم

وی درباره اعتراضات اخیر در مناطق جنوبی کشور و اینکه آیا مرکز ارتباطات مردمی گزارشی دارد، گفت: مطالبه گری، حق مردم است. مردم قطعا گاهی اعتراض تند، گاهی اعتراض به نوع اقدام و گاهی اعتراض به خود اقدام دارند؛ هر جا تجمعی باشد باخبر و مطلعیم و به رییس‌جمهور گزارش می‌دهیم.

رییس مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری ادامه داد: در این دولت از تجمعات هراسی نیست، باید به مردم پاسخ دهیم و مردم هم می‌دانند که دولت مطالبات آنان را پیگیری می‌کند.دشمنان انقلاب و نظام و آنان که نمی‌خواهند مردم ایران در آرامش باشند، از این تجمعات سواستفاده می‌کنند. البته مردم از همه این‌ها مطلعند و مدیریت می‌کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین