کد خبر: ۷۷۱۸۰
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۳۸۷ - ۰۹:۵۲
کره شمالی به وعده خود عمل کرد

برج خنک کننده ای که دیگر نیست

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: برج خنک کننده خاکستری رنگ نیروگاه هسته ای کره شمالی در حضور خبرنگاران خارجی به تلی از خاک بدل شد.

به گزارش سرویس بین الملل آفتاب، ساعاتی پیش در روز جمعه، دولت کمونیست کره شمالی به وعده خود عمل کرد و برج خنک کننده نیروگاه هسته ای خود واقع در «یونگ بیون» را با کمک مواد منفجره بسیار قوی ظرف چند ثانیه به تلی از خاک بدل کرد. 

دیپلماتهای کشورهای مختلف به ویژه کشورهای غربی که شاهد این صحنه بودند در حالی لبخندی از رضایت بر لب داشتند که از فواصل دورتماشاگر تخریب یکی از مهمترین بخش های قلب هسته ای کره شمالی بودند که تا چندی پیش، جدی ترین تهدید کننده امنیت جهان غرب به ویژه آمریکا معرفی می شد.

یکی از کارشناسان که از نزدیک شاهد عملیات تخریب بود، دراین باره اظهار داشت:« همانگونه که می بینید، دیگر برج خنک کننده ای وجود ندارد. این گامی بسیار مهم در فرایند ناتوان سازی کشور کره در دستیابی به بمب هسته ای بود. اینک من معتقدم که ما در موقعیتی هستیم که می توانیم گام های بعدی را برداریم».

این برج 60 فوتی که در یونگ بیون کره شمالی قرار داشت، به نوعی نماد و سمبل فعالیتهای هسته ای این کشور به شمار می رفت و همواره سوژه ای برای تمرکزوبررسی های ماهواره ای-جاسوسی توسط ایالات متحده بود.

لازم به ذکر است که این عملیات از سوی رسانه های گروهی کره شمالی به هیچ عنوان پوشش داده نشده و خبرو عکسی از آن به نمایش در نیامد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین