کد خبر: ۷۷۱۸۴
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۳۸۷ - ۱۰:۵۳

برگزاری دور دوم انتخابات زیمبابوه با یک کاندیدا

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: انتخابات دور دوم ریاست جمهوری زیمبابوه روز گذشته آغاز شد و برخلاف دور اول با استقبال کمتری روبرو شد . «رابرت موگابه» تنها کاندیدای انتخابات در گفتگو به خبرنگاران نسبت به پیروزی در انتخابات ابراز اطمینان کرد. 

به گزارش سرویس بین‌الملل افتاب، خبر گزاریها حاکی از فشار نظامیان و تلاش حزب Zanu-PF به  کشاندن مردم به پای صندوقهای رای  است. در این میان «مورگان چانگرای» رهبر حزب تغیرات دموکراتیک MDC اظهار داشت نتایج انتخابات نشانگر ترس مردم از فشارهای دولت است.

 شایان ذکر است در روزهای گذشته چانگرای از مردم خواسته بود اگر خود را در خطر می‌بینند به موگابه رای دهند. انتخابات دور دوم با وجود اعتراضات سازمان ملل و کشورهای غربی برگزار شد. 

شورای امنیت سازمان ملل از برگزاری انتخابات ابراز تاسف کرد ولی نتوانست غیرقانونی بودن آنرا تصویب کند. وزرای خارجه کشورهای گروه 8 نیز انتخابات را بی‌معنی خواندند. دراین میان کشورهای آفریقایی از جمله تانزانیا، روآندا،کنیا، بوتسوانا و نیجریه نیز خواستار توقف انتخابات شدند. گفتنی است موگابه برای شرکت در اجلاس کشورهای آفریقایی در مصر حضور خواهد یافت و احتمال ادامه بحثها در این اجلاس دور از انتظار نیست.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین