کد خبر: ۷۷۱۸۶۲
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۵

گانتس: اسراییل ممکن است نقب و الجلیل را از دست بدهد

بنی گانتس امروز (دوشنبه) هشدار داد که نگرانی نسبت به آینده اسراییل به دلیل از دست دادن حاکمیت بر نقب و الجلیل وجود دارد.
گانتس: اسراییل ممکن است نقب و الجلیل را از دست بدهد
آفتاب‌‌نیوز :

بنی گانتس، وزیر جنگ رژیم صهیونسیتی در نشست‌های غیرعلنی گفت که دولت این رژیم نسبت به اینکه اسرائیل اراضی در الجلیل و نقب را از دست بدهد و امکان اینکه در نهایت این دو منطقه را کاملا از دست بدهد، نگران است.

به گزارش یسرائیل هیوم، گانتس تصریح کرد، در صورتی که ما در الجلیل و نقب سرمایه گذاری نکنیم، ما مجبور به پذیرش قطعنامه تقسیم می‌شویم (قطعنامه صادره از سازمان ملل در نوامبر ۱۹۴۷ که بر تقسیم فلسطین به دو کشور عربی و یهودی تاکید دارد).

این روزنامه نوشت که نگرانی گانتس نسبت به احتمال از دست دادن حاکمیت بر الجلیل و نقب همچنین به این برمی‌گردد که وزنه جمعیتی فلسطینی‌های داخل ۴۸ در این دو منطقه سنگین‌تر شده و نمودهای پایبندی به هویت ملی فلسطین بیشتر شده است.

این روزنامه نوشت که این سخنان گانتس طی جلسه غیرعلنی در هفته گذشته با فراکسیون پارلمانی حزب "کاحول لفان" که تحت ریاست گانتس است، مطرح شد و وی مدعی شد که پیام‌هایی را در واتساپ دریافت کرده است که بیانگر این است افراد ناشناسی از فلسطینی‌های داخل مرزهای ۴۸ تهدید به سیطره بر اسرائیل کرده‌اند.

گانتس درخصوص ادامه "پیش‌بینی‌هایش" گفت که اسرائیل ممکن است از لحاظ جغرافیایی کوچکتر شود تا فقط بین شهر الخضیره در جنوب شهر حیفا و شهر "غدیرا" که در مسافت ۲۵ کیلومتری جنوب تل آویو قرار دارد، امتداد پیدا کند.

گانتس ادعا کرد، در یکی از تهدیدهایی که فلسطینی‌های داخل (افراد ناشناس) مطرح کرده‌اند، عنوان شد: می‌توانید به دشنام‌ها ادامه دهید، فرصتی برای رویارویی با خدا ندارید، کم کم ما دولت شما را می‌بلعیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین