کد خبر: ۷۷۱۸۶۸
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۷

تلفات طوفان شن در سوریه

امروز (دوشنبه) یک مرد ۶۰ساله در روستای «ابو فاس» که از دیروز به دلیل وزش طوفان شن دچار تنگی نفس شده بود، درگذشت و به این ترتیب تعداد جان باختگان ناشی از طوفان شن و گرد و غبار در مناطق مختلف سوریه به ۹ نفر افزایش یافت.
تلفات طوفان شن در سوریه
آفتاب‌‌نیوز :

بر اثر وزش طوفان شن و گرد و غبار در برخی مناطق سوریه ۹ نفر کشته و شماری نیز مصدوم شدند.

امروز (دوشنبه) یک مرد ۶۰ساله در روستای «ابو فاس» که از دیروز به دلیل وزش طوفان شن دچار تنگی نفس شده بود، درگذشت و به این ترتیب تعداد جان باختگان ناشی از طوفان شن و گرد و غبار در مناطق مختلف سوریه به ۹ نفر افزایش یافت.

منابع پزشکی به این پایگاه خبری گفتند که ۳۹ مورد تنگی نفس در شهر «الطبقه» و ۲۴ مورد در شهر «رقه» که تحت کنترل نیروهای دموکرات سوریه (قسد) قرار دارد گزارش شده است که در نتیجه بی‌توجهی نیروهای قسد به تامین سیلندرهای اکسیژن است.

در همین حال «اثر» به وضعیت خدمات‌رسانی به بیماران ناشی از گرد و غبار در مناطق تحت کنترل دولت سوریه اشاره کرد و به نقل از «غیاث الحمود» مدیر بهداشت استان «رقه» گفت که تنها سه مورد مبتلا به تنگی نفس در مناطق آزاد شده در حومه «رقه» گزارش شده که به همه آن‌ها خدمات کامل پزشکی ارائه شده است.

یک منبع پزشکی در شهر «دیرالزور» نیز در گفت و گو با «اثر»، تعداد موارد تنگی نفس مراجعه کننده به بیمارستان‌های این شهرستان را حدود ۴۰۰ مورد اعلام کرد که به آن‌ها خدمات کامل پزشکی ارائه شده است.

با ثبت ۱۸ مورد تنگی نفس در شهر «الشدادی» در حومه جنوبی «الحسکه»، دکتر «عیسی خلف» مدیر بهداشت الحسکه گفت که هیچ موردی از تنگی نفس بر اثر طوفان شن در مناطق آزاد شده این استان مشاهده نشده و به این دلیل هیچ کس به «اللؤلؤة الطبی» (مرکز پزشکی مروارید) واقع در مرکز این شهر مراجعه نکرده است.

در این پیوند، هفت نفر از اعضای یک خانواده بر اثر ریزش سقف منزلشان در روستای «ابریهه» بر اثر طوفان شن که شدیدترین طوفان در نوع خود در سال جاری بوده است مجروح شدند.

همچنین هفت شهروند دیگر سوری نیز به دلیل کاهش دید بر اثر سانحه رانندگی که دیروز در جاده «المزارع» در حاشیه غربی شهر «رقه» رخ داد مجروح شدند و مجروحیت ۱۳ نفر دیگر بر اثر تصادفات رانندگی در مناطق حومه «دیر الزور» و «رقه» به ثبت رسیده است.

بنا بر این گزارش، وزش باد شدیدی که روز گذشته به ثبت رسید همچنین باعث کنده شدن ۳۸ چادر در اردوگاه‌های «ابوخشب -‌ام مدفع» واقع در حومه شمال غربی «دیرالزور» شد و خسارت مادی زیادی را به کمپ‌های موقت محل سکونت آوارگان که نیروهای قسد از بازگشت آن‌ها به مناطق خود جلوگیری کرده است، وارد کرد.

برخی مناطق سوریه از ابتدای ماه آوریل تا پایان مه هر سال شاهد طوفان‌های شن و گرد و غبار مکرر بوده است و طی ماه گذشته وقوع ۱۲ طوفان گرد و غبار در این مناطق ​به ثبت رسیده است.

بر اساس گزارش رسانه‌ها طوفان شن و گرد و غبار طی روزهای گذشته آسمان برخی از کشورهای همسایه غربی ایران از جمله سوریه، عراق و اردن را تحت تاثیر قرار داده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین