کد خبر: ۷۷۱۸۹
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۳۸۷ - ۱۳:۴۵
جمع دانشجویان دانشگاه زنجان عنوان شد:

ابراز تاسف آیت‌الله بیات از حوادث زنجان

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: جمعی از دانشجویان دانشگاه زنجان، عصر روز پنجشنبه ششم تیرماه با حضور در دفتر آیت‌الله اسدالله بیات‌زنجانی از علمای قم، ضمن دیدار و گفت‌وگو با وی، گزارش مفصلی پیرامون اتفاقات پیش آمده در دانشگاه زنجان ارائه کردند. 

به گزارش خبرنگار سیاسی آفتاب، در این دیدار آیت‌الله بیات پس از استماع سخنان دانشجویان با اظهار تاسف و تاثر نسبت به مسایل پیش‌آمده در دانشگاه زنجان سخنان خود را با آیه" انّالله و انّا اِلیه راجِعون" آغاز کرد و اظهار داشت: «اینکه سخنان خود را با استرجاع آغاز کردم به این دلیل است که آدمی، زمانی که مصیبتی برایش ایجاد شود و راه، به جایی به جز پیشگاه حضرت حق نبرد، از این تعبیر استفاده می‌کند». 

وی افزود: «من به دو دلیل از زمانی‌که داستان را شنیدم نسبت به آن حساس شدم و از منابع متفاوتی نیز قضیه برای من نقل شد، یکی به این دلیل که خودم زنجانی هستم و نسبت به این شهر تعصب دارم و از طرف دیگر، این قضیه در دانشگاه و یک محیط علمی اتفاق افتاده و من همیشه دغدغه نسبت به مراکز علمی اعم از حوزوی و دانشگاهی، داشته‌ام». 

این عالم دینی در ادامه گفت: «در ابتدا‌، شائبه سیاسی بودن این امر، در من وجود داشت ولی با توجه به اخباری که در این ایام و به‌واسطه منابع موثق، به من رسیده است این امر را نه اینکه سیاسی نمی‌دانم بلکه کاملاً اخلاقی و اجتماعی می‌دانم». 

آیت‌الله بیات‌زنجانی تاکید کرد: «این را بدانید که اگر حتی درصدی احتمال سیاسی بودن را در قضیه می‌دادم، هیچ‌گاه از دانشجویان دفاع نمی‌کردم. امروز با کمال تاسف باید بگویم که خطر بزرگی در جامعه در حال وقوع است و آن اینکه در جامعه گناه بزرگی اتفاق می‌افتد و عده‌ای غیر از اینکه عکس العملی در باطن در برابر آن از خود نشان نمی‌دهند بلکه حتی ناهیان از منکر را تحقیر می‌کنند». 

وی اضافه کرد: «مطلبی که رخ داده و البته آن را نمونه‌ای از اتفاقات این دو، سه سال اخیر می‌دانم این است که اولا حریم دانشگاه، ثانیا حریم دانشجو، علم و عالم آن هم توسط کسی که خودش مدعی دفاع از علم و عالم و دانشجو و دانشگاه است شکسته شده و از همه بدتر اینکه این اتفاق در شهری که مشهور به دارالمومنین است، به وقوع پیوسته است». 

بیات‌زنجانی خاطرنشان کرد: «این مانند گناه یک روحانی و در درجه بالاتر شبیه گناه یک مجتهد است. عمل خلاف معاون دانشگاه در محیط دانشگاه مانند عمل خلاف یک روحانی در مسجد است، من نمی‌توانم با خودم بگویم سهوی اتفاق افتاده است». 

وی تصریح کرد: «بنده با صراحت می‌گویم، خطای این فرد یا افرادی در این سطح اگر هم سهواً انجام شده باشد، در حکم عمد است و باید به‌صورت عمد با وی برخورد شود. پرده‌پوشی و گذشتن از کنار مسائل این‌چنینی، تجاوز به حریم امت و شکستن حرمت علم و عالم است. این را هیچ کسی نخواهد پذیرفت و نباید هم پذیرفته شود». 

بیات‌زنجانی در ادامه سخنان خود در این دیدار گفت: «وزارت علوم موظف به برخورد و ریشه‌یابی این قضیه است و باید با قاطعیت با این موضوع برخورد کند». 

وی در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: «با دلی آکنده از درد می‌گویم که با کمال تاسف امروز ریا در جامعه در حال نهادینه شدن است و مع‌الاسف مقدس‌نمایان جای مقدسان حقیقی را گرفته‌اند». 

بیات‌زنجانی ادامه داد: «زمانی‌که در کشور، امام زمان(عج) بازیچه شد، و از عباراتی مانند هاله نور و امثال آن برای توجیه اعمال غلط خود استفاده شد، وقتی که دروغ گفتن در میان کسانی که متصدی امور هستند، بسیار ساده و مانند آب خوردن شد همین وضعیت را خواهیم دید». 

وی با اعلام هشدار نسبت به این روند در کشور یادآور شد: «این اخطاری است که از مدت‌ها قبل داده‌ام و الآن نیز تاکید می‌کنم، آن روز که در جریان ردصلاحیت‌ها، با آبروی جوانان مومن و زحمت کشیده انقلاب و جنگ آن‌طور برخورد شد و با عناوین مختلف از جمله فساد اخلاقی وامثال آن حیثیت آنان خدشه‌دار شد، باید هم دید که امروز یک فرد، اینگونه به خود اجازه دهد آبروی دانشگاه اسلامی را بازیچه قرار دهد».

این مدرس حوزه علمیه‌قم ضمن ابراز نگرانی از ایجاد بدبینی نسبت به مقدسات گفت:‌ «من نگرانم از اینکه نکند دست‌هایی در این کشور وجود داشته باشد که موظف به تخریب مقدسات دینی و اعتقادی مردم باشد». 

وی با طرح این پرسش که "آیا در داستان دانشگاه زنجان وجود این توطئه‌ها برای نشان‌دادن چهره دانشگاه اسلامی به عنوان محیطی ناامن برای نوامیس مردم، دیده نمی‌شود؟" گفت: «من به شما دانشجویان توصیه می‌کنم در این جریان، تقوا را رعایت کنید و از حریم تعهدات اسلامی که مشخص شده، پا را فراتر نگذارید و خداوند انشاالله یاور و یاری‌رسان شما خواهد بود».


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
-
|
۱۷:۳۴ - ۱۳۸۷/۰۴/۰۸
0
1
صداو سيما به طور كامل بيانات اين روحاني دل سوخته را پخش كرد!
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین