کد خبر: ۷۷۱۹۴۹
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۵

هشدار وزارت بهداشت درباره کیفیت هوای امروز / گروه‌های حساس از منزل خارج نشوند

رئیس گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم وزارت بهداشت ضمن بیان آنکه کیفیت فعلی هوا را اخطاری برای سلامت انسان‌ها خواند تاکید کرد: گروه‌های حساس در این شرایط از خروج از منزل خودداری کنند.
هشدار وزارت بهداشت درباره کیفیت هوای امروز / گروه‌های حساس از منزل خارج نشوند
آفتاب‌‌نیوز :

دکتر عباس شاهسونی با اشاره به شرایط خطرناک آلودگی هوا در برخی استان‌ها از جمله پایتخت،‌ گفت: به علت ورود طوفان گرد و غبار به تهران و شهرهای غربی و جنوبی کشور، افرادی شامل سالمندان،‌ بیماران قلبی _ عروقی، کودکان، زنان باردار و... جزء گروه‌های حساس به شمار می‌روند و باید شرایط احتیاط را رعایت کنند.

وی افزود: دستورالعملی که برای این شرایط توصیه می‌شود این است که افراد مبتلا به بیماری‌های ریوی، قلبی، سالمندان و کودکان از منزل خارج نشده و فعالیت‌های خود را به حداقل برسانند. سایر افراد نیز می‌بایست از فعالیت‌های طولانی و سنگین و ورزش در خارج از منزل خودداری کنند.

شاهسونی تاکید کرد: در صورت لزوم به حضور در فضای حتما از ماسک مناسب استفاده کنند.

او بیان کرد: وجود چنین شرایط جوی سبب افرایش بیماری‌های قلبی، ریوی و مرگ زودرس در بیماران قلبی و سالمندان می‌شود و همچنین افزایش علائم تنفسی در کل جمعیت نیز اتفاق خواهد افتاد.

وی تاکید کرد: کیفیت هوا به گونه‌ای است که اخطاری جدی برای سلامت انسان‌ها است. باید بدانیم که تمام افراد جامعه تحت تاثیر آثار این آلودگی هوا خواهند بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین