کد خبر: ۷۷۲۱۰۰
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۱
عامل حادثه ۲ قبضه نارنجک و سلاح گرم به همراه داشت

جزئیات جدید از گروگانگیری در ایلام

رئیس کل دادگستری استان ایلام از تشکیل پرونده قضایی در خصوص حادثه گروگانگیری یکی از ادارات این استان خبر داد.
جزئیات جدید از گروگانگیری در ایلام
آفتاب‌‌نیوز :

عمران علیمحمدی درباره جزئیات حادثه تیراندازی یکی از ادارات استان ایلام اظهار داشت: فرد مهاجم که از کارمندان اداره اموال بنیاد مستضعفان استان بوده با انگیزه شخصی صبح امروز با دو قبضه نارنجک و یک قبضه سلاح گرم که در کیسه برنج پنهان کرده بود، وارد اداره اموال بنیاد مستضعفان شده است.

علیمحمدی ادامه داد: این فرد به وسیله شلیک گلوله کارمندان را به طبقه دوم این اداره هدایت و یک نارنجک را داخل محوطه پرتاب کرده است. این انفجار منجر به فوت ۳ نفر از کارمندان د‌ر محل حادثه و یک نفر در بیمارستان شده و در نهایت فرد مهاجم با شلیک اسلحه، خود را از پای در می‌آورد.

رئیس کل دادگستری استان ایلام بیان کرد: بر اثر پرتاب نارنجک ۵ تن از کارکنان این اداره نیز مجروح و به بیمارستان منتقل شده‌اند که وضعیت جسمی یکی از این افراد نیز وخیم است و بقیه آن‌ها جراحات سطحی دارند و در حال مداوا هستند.

به نوشته تسنیم، وی با بیان اینکه پرونده قضایی برای این حادثه تشکیل شده است، عنوان کرد: به محض وقوع حادثه بازپرس پرونده، معاون دادستان و معاون رئیس کل دادگستری ایلام در محل حادثه حضور پیدا کردند. شورای تامین استان نیز تشکیل و اقدامات تامینی لازم انجام شده است.

علیمحمدی با اشاره به اینکه هم اینک وضعیت امنیتی پایدار است، گفت: اوضاع تحت کنترل است و این اتفاق بیشتر جنبه انتقام شخصی داشته است.

کارمند گروگانگیر در سازمان املاک و اموال ایلام، اخراج نشده بود؟

رییس سازمان اموال و املاک بنیاد مستضعفان نیز گفت: کارمندی که در ایلام اقدام به گروگانگیری و خودکشی کرده است، نیروی در حال کار این سازمان بوده و از کار معلق نشده بود.

محمد پیرعلی در گفت و گو با ایرنا درباره دلیل گروگانگیری و اقدام به خودکشی یکی از کارمندان بنیاد مستضعفان در استان ایلام، گفت: بر خلاف گمانه‌زنی‌های برخی رسانه‌ها، این فرد از کار اخراج نشده بود، بلکه مشغول به کار بوده و حتی حقوق اردیبهشت ماه را هم دریافت کرده است. این فرد کارمند نگهبانی اداره اموال و املاک در ایلام بوده است که امروز با اقدام به گروگانگیری همکاران خود به دلایل شخصی، نهایتا خودکشی کرده است.

سردار دلاور القاصی مهر فرمانده انتظامی ایلام نیز در تشریح جزئیات این حادثه اظهار داشت: ساعت ۹:۲۵ دقیقه صبح امروز طی تماس تلفنی یکی از شهروندان با مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر ورود شخصی مسلح به سازمان اموال تملیکی ایلام یگان های ویژه به محل اعزام شدند.  پس از حضور در محل مشخص شد فرد مسلح از کارکنان این سازمان بوده و به دلیل اختلاف شخصی با مدیران این مجموعه اقدام به تیراندازی به سوی تعدادی از کارمندان می کند. پس از حضور تیم های تخصصی و رهایی گروگان در محل، گروگانگیر عرصه را بر خود تنگ دیده و اقدام به خودکشی می کند.

سردار القاصی مهر تاکید کرد: در این واقعه سه نفر توسط گروگانگیر کشته و هفت نفر زخمی شدند که مصدومان بلافاصله به مراکز درمانی برای مدوا اعزام شدند. سه نفر از افرادی که توسط گروگانگیر در اتاقی حبس شده بودند نیز سالم توسط تیم رهایی آزاد شدند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین