کد خبر: ۷۷۲۱۱۲
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۲
تبلیغات

کدام شهر‌های خارجی برای سفر، اقتصادی هستند؟

در زیر چند سفر به صرفه، همراه با اطلاعات مختصر و مفید از آن شهر‌ها به شما معرفی میکنیم.
کدام شهر‌های خارجی برای سفر، اقتصادی هستند؟
آفتاب‌‌نیوز :

بیشتر مردم علاقه زیادی به سفر دارند و تجربه هر چیزی در فرای مرز‌های کشور بسیار جذاب‌تر است؛ مکان‌های دیدنی، دریا و ساحل، بازار‌ها و حتی خیابان ها، مخصوصا رستوران‌ها و غذا‌های خاص هر منطقه، نماد‌هایی که تاریخ را بازگو میکنند و انواع سرگرمی‌های متفاوت و آشنایی با فرهنگ و اخلاق و آیین هر شهر و کشوری، شناخت زبان و واحد پول و سوغات مخصوص و طبیعت منحصر بفرد، از آیتم‌های جذاب کننده سفر به خارج از کشور، برای مردم هستند.

اما یک مانع معمولا بر سر راه اقدام به سفر خارجی وجود دارد؛ هزینه‌های سفر. چون معمولا از استارت سفر که خرید بلیط و رزرو هتل است، هزینه کردن به ارز‌های خارجی هم شروع می‌شود و به دلیل تفاوت ارزش پولی کشور ما با بسیاری از کشورها، این مخارج معمولا بسیار سنگین میشود مخصوصا اگر سفر‌ها فردی نباشد و خانوادگی انجام بگیرد.

راه حل برای مناسب برای این موضوع بسیار مهم این است که، پکیج سفرتان را از جایی تهیه کنید که هزینه‌های مناسبی را در چنته داشته باشد، سفرمی بدین منظور برای سفر خارجی اقتصادی بلیط هواپیما و هتل و گشت شهری را با قیمت‌های ارزنده در اختیار شما عزیزان قرار میدهد. راه حل تکمیلی برای این مورد این است که، سفر را هم به کشور‌هایی برنامه ریزی کنید که از نظر اقتصادی میتواند برایتان سبک‌تر تمام شود.

در زیر چند سفر به صرفه، همراه با اطلاعات مختصر و مفید از آن شهر‌ها به شما معرفی میکنیم.

سفر به آن سوی آب‌های خلیج فارس؛ دبی

تور دبی به دلیل شهرسازی دبی میتواند کاملا مناسب تمام شود، شهر به دو بخش با بافت قدیمی و جدید تقسیم شده، که هتل‌ها و رستوران وبازار‌ها در بافت قدیمی ارائه دهنده خدمات با قیمت ارزانتر هستند.

با توجه به سرویس دهی پرواز‌های ایرانی به مقصد دبی، شما میتوانید بلیط هواپیما را هم ارزان تهیه کنید.

با تهیه تور گشت شهری، در یکی دو روز می‌توانید بیشتر دیدنی‌های شهر را بازدید کنید که اکثرا دیگر هزینه ورودی هم ندارند؛ برج عظیم خلیفه و رقص زیبای آب در آبنمای آن، منطقه زیبای جمیرا که شاهکاری از هنر معماران روی دریاست و هتل جهانی برج العرب و پیاده روی در منطقه مارینا، بازار ابن بطوطه که متشکل از شش بازار با شش نوع معماری و چیدمان از شش فرهنگ چین، هند، پرشیا، مصر، تونس، آندلسی می‌باشد و گشت در دبی مال و امارات مال، که هیچ مسافری این جاذبه‌ها را از دست نمیدهد.

یکی از دلیل مهم سفر به دبی شنا کردن در دریا و استراحت و آفتاب گرفتن بر شن‌های سفید ساحل و تمدد اعصاب است که هیچ هزینه‌ای ندارد.

بسیاری از تفریحات در تور دبی به صورت تور‌های گروهی ارزانتر تمام میشوند، مثل؛ پارک آبی، سافاری، قایق سواری و کشتی تفریحی.

سفر به ساحل دریای سیاه و دریای مرمره؛ استانبول

استانبول شهر بسیار بزرگ با مناطق مختلف شهریست که هتل‌ها و رستوران‌ها و بازار‌های متفاوتی را در خود جای داده اند، به همین علت تور استانبول را میتوان با قیمت‌های بسیار ارزان و بسیار گران تهیه نمود.

انواع وسایل ترابری برای رفتن به استانبول به دلیل نزدیکی به ایران فراهم است، اما راحت‌ترین آن‌ها خرید بلیط هواپیماست که با قیمت‌های مختلف در انواع ایرانی و خارجی در سفرمی در دسترس شماست.

بهترین کار این است که گشت شهری را هم همراه پکیج تور استانبول رزرو کنید تا به دردسر قیمت‌های گوناگون در استانبول نیفتید برای بازدید از؛ کاخ توپکاپی، مسجد و موزه ایاصوفیه، مسجد آبی، بازار بزرگ، میدان تکسیم و خیابان استقلال، برج گالاتا، آب انبار باسیلیکا، کلیسای چورا و سایر موزه‌ها و کلیسا و کاخ ها...

خرید‌های شخصی و سوغات خوراکی و صنایع دستی و طلا‌های دست ساز را از بازار‌های محلی تهیه کنید.

حتما در سواحل زیبای شهر برای شنا کردن و لذت آفتاب گرفتن و خوردن و نوشیدن و موسیقی زنده و شاد ترکی، وقت کافی را بگذارید.

قایق سواری و کشتی تفریحی با سرو غذا و موسیقی زنده به صورت متحرک در دریا علاوه بر گشت بازدید جزایر بهشتی دریای مرمره، به صورت دسته جمعی و از پیش رزرو شده، به صرفه‌تر میشوند و بیشتر هم شادی آفرینند.

سفر به سرسبزی و تاریخ، در کشوری منتهی به دریای سیاه؛ تفلیس

سفر به گرجستان می‌تواند شامل دو بخش شود؛ سفر شهری به پایتخت یا همان تفلیس و سفر ساحلی به باتومی

اگر دنبال سفر اقتصادی هستید، تور تفلیس را انتخاب کنید، چون معمولا قیمت هتل در شهر‌های ساحلی بیشتر است و شما هزینه بلیط هواپیما برای رفت و آمد در داخل کشور مقصد را هم باید بپردازید، چون پرواز مستقیم وجود ندارد.

قیمت پول رایج تفلیس گران نیست، پس هزینه کردن در آنجا برای مسافران سنگین نمیشود، علاوه بر اینکه به طور کلی قیمت کالا‌ها و رفت و آمد و خصوصا غذا گران نیست و همچنین خرید از بازار‌های محلی بسیار عالیست.

تفلیس با وجودی که ساحلی نیست، با بخاطر وجود رود متکواری که از میان شهر میگذرد، سرسبزی چشم نوازی به شهر بخشیده و بعضی از تفریحات دریایی مثل قایق سواری و جاذبه‌های شهری همچون پل صلح را ایجاد نموده است.

کوه‌های سرسبز قفقاز هم که در این شهر واقع هستند، در زیبایی و آب و هوای مطبوع تفلیس نقش دارند و تفریحات زیادی مثل تله کابین را مهیا کرده است؛ و بسیاری از تفریحات جذاب مثل بالن سواری و شهربازی و کارتینگ و ... منتظر شماست.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین