کد خبر: ۷۷۲۱۲۶
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۷

زاکانی: وضعیت کاملا عادی است

شهردار تهران در جمع خبرنگاران درباره مشکلات حمل و نقل عمومی و وضعیت رانندگان توضیحاتی ارائه کرد.
زاکانی: وضعیت کاملا عادی است
آفتاب‌‌نیوز :

علیرضا زاکانی شهردار تهران، در پایان جلسه هیات دولت با حضور در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که مردم نسبت به وضعیت سرویس‌دهی حمل و نقل عمومی اعتراض دارند پله برقی ایستگاه‌های مترو در بسیاری از موارد خراب است و با توجه به اتفاقاتی که اخیرا برای اعتصاب رانندگان حمل و نقل عمومی افتاد این مشکلات از کجا نشات گرفته است، گفت: آمار پله‌برقی‌ها ۵۰۰ تا است که حدود ۲۵۰ تا خراب بود. از این تعداد تا ماه قبل ۱۰۰ تا تعمیر شد، ۱۰۰ تای آن هم تا آخر این ماه تعمیر خواهد شد و حدود ۵۰ تا پله برقی دیگر مانده که تا حدود ۴۵ روز دیگر اصلاح خواهد شد؛ لذا به دلیل فرسودگی و اشکالات خطراتی که پله‌برقی‌ها داشت، در نهایت تصمیم گرفتیم آن‌ها را تعطیل کنیم تا ایمنی را برای مردم فراهم کنیم.

زاکانی درباره مشکلات مترو هم گفت: در بحث مترو هم با کمبود واگن و فرسودگی آن مواجه هستیم. ما برای حل مشکلات، باید فرسودگی را جبران کنیم و هم ناوگان اضافه کنیم که برای این موارد، قرارداد داخلی و خارجی امضا کردیم که اجرایی شدن آن زمانبر است.

شهردار تهران درباره مشکلات اتوبوسرانی گفت: ما ۹۲۲۵ دستگاه اتوبوس تحویل گرفتیم که عمده آنان فرسوده بود. سال گذشته در یک مقطع ۱۷۵ دستگاه اتوبوس خریدیم و ۵۰۰ دستگاه را هم بازسازی کردیم اکنون ما در برنامه خود داریم تا ۳۲۵۰ دستگاه را نوسازی یا خرید کنیم.

زاکانی همچنین درباره مشکلاتی که در این حوزه به وجود آمده است، گفت: مشکلی که به وجود آمد به مصوبه‌ای برمی‌گشت که در قانون شورای عال کار وجود داشت و مبتنی بر یک قانونی بود که آن قانون اساسا نقص ضمنی شده و مجموعه‌های حقوقی هم آن را تایید می‌کنند لذا این شائبه ایجاد شده بود که آن حق قانونی دارد تضییع می‌شود که من خدمت دوستان گفتم حق قانونی آن چیزی است که تصویب خواهد شد. اما با این حال برای اینکه وظیفه خودمان را انجام داده باشیم، علی‌الحساب حق آنان را پرداخت کردیم و حالا منتظر هستیم تا تکلیف قانون مشخص شود.

زاکانی در پاسخ که امروز وضعیت به چه شکلی است، گفت: وضعیت کاملا عادی است، اما این یک بخش کوچکی از کل ماجراست. حدود ۳۰۰ نفر از آقایان بودند که این شائبه برایشان پیش آمده بود، اما بقیه رانندگان خدمت خود را انجام می‌دادند. از دیروز هم که همه رانندگان سر کار هستند.

شهردار تهران در پاسخ به این سوال که شما با اعضای شورای شهر اختلافاتی دارید، گفت: این اختلافات تکذیب می‌شود. به هرحال اگر اختلاف سلیقه و کارشناسی نباشد آدم باید شک کند.

زاکانی در پاسخ به این سوال که آیا از جمع رانندگان افرادی بازداشت شدند گفت: این سوال را باید دستگاه‌های امنیتی پاسخ دهند و برخی بودند که این اعتراضات را سامان‌دهی می‌کردند و به نظرم در مواجهه آن‌ها متفاوت عمل شده است.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود عنوان کرد: شائبه‌ای در مورد تاکسیرانی پیش آمده بود که ناظر بر ۲۵ درصد بود که ما در ابتدای سال لایحه دادیم شورای شهر تصویب و فرمانداری آن را تایید کرد آن مسیر قانونی است و انشاالله همین مسیر گذشته ادامه خواهد داشت.

شهردار تهران درباره انتشار فیش‌های حقوقی رانندگان بی آر تی گفت: فیش‌هایی که من دیدم درست بود رانندگان چند دسته هستند و این فیش‌ها درست است.

زاکانی درباره اینکه آیا مساله خودزنی شهردار منطقه ۴ ثابت شده یا نه، گفت: این مسئله در حال رسیدگی است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین