کد خبر: ۷۷۲۱۸۲
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۷

محاکمه عروس داعش در آلمان و زن جهادی تن‌فروش در سوئیس

یک زن جوان به دلیل حمله با چاقو «با انگیزه جهادی» به دو نفر در سال ۲۰۲۰ میلادی، در سوئیس متهم شناخته شد.
محاکمه عروس داعش در آلمان و زن جهادی تن‌فروش در سوئیس
آفتاب‌‌نیوز :

دفتر دادستانی سوئیس دیروز چهارشنبه اعلام کرد که مظنون را به اتهام تلاش برای قتل متهم کرده است. این زن همچنین بر اساس قانون فدرال که گروه های تروریستی خاص را ممنوع می کند، متهم شده است.

این زن جوان ۲۹ ساله که در منطقه ایتالیایی زبان تیچینوی سوئیس زندگی می کند، به فحشای غیرقانونی نیز متهم است.

دادستان‌ها می گویند که او «به طور وحشیانه‌ای به قربانیان خود که به طور تصادفی انتخاب شده بودند، با چاقو حمله کرد» و قصد داشت آنها را بکشد و به نام گروه موسوم به دولت اسلامی (داعش) وحشت‌افکنی کند.

یکی از دو قربانیان از ناحیه گردن به شدت مجروح شد، در حالی که نفر دوم در نهایت موفق شد قبل از رسیدن پلیس سوئیس، مهاجم را به همراه سایر افراد حاضر در محل مهار کند.

مهاجم پس از دستگیری در ۲۴ نوامبر ۲۰۲۰ در بازداشت قرار گرفت و از اوت ۲۰۲۱ آزاد شده بود. در روز حمله، پلیس فدرال اعلام کرد که نام این زن در تحقیقات سال ۲۰۱۷ مرتبط با تروریسم جهادی نیز بوده است.

بازرسان می گویند مظنون در شبکه های اجتماعی با یک جنگجوی جهادی در سوریه ارتباط برقرار کرده بود و عاشق وی شده بود. گفته می شود که این زن یکبار هم تلاش کرده بود تا به او ملحق شود اما در مرز ترکیه و سوریه دستگیر و به سوئیس بازگردانده شده بود.

او پس از بازگشت به سوئیس به یک موسسه روانپزشکی منتقل شده بود.

محکومیت عروس داعش به دو سال زندان

یک زن ۲۲ ساله آلمانی که برای پیوستن به گروه موسوم به دولت اسلامی (داعش) آلمان را ترک کرده بود و به سوریه رفته بود به جرم عضویت در یک سازمان تروریستی به دو سال زندان محکوم شد.

این زن در سن ۱۵ سالگی و به تنهایی برای پیوستن به داعش از خانه فرار کرده بود. قضات دادگاه اما او را از اتهام «همدستی در جنایات علیه بشریت یا نسل کشی» تبرئه کردند.

دادستان ها ادعا کرده بودند که او به شوهرش کمک کرده است تا از زنان اقلیت ایزدی در عراق برده خریداری کند، اما دادگاه گفت که این موضوع اثبات نشده است.

پدر این نوجوان تنها پس از ناپدید شدن دخترش متوجه گرایش‌های افراطی دخترش شده بود که با عکس هایی در پوشش برقع و نقاب او مواجه شد.

این زن در نهایت در یک اردوگاه تحت کنترل کردها در شمال سوریه بازداشت و در سال ۲۰۲۰ به آلمان بازگردانده شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین