کد خبر: ۷۷۲۲۰۴
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۶

رونمایی از هواپیمای ترابری «سیمرغ» در اصفهان

هواپیمای ترابری سبک «سیمرغ» ساخت متخصصان سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع با حضور امیر سرتیپ آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در شرکت هِسا در اصفهان رونمایی شد.
رونمایی از هواپیمای ترابری «سیمرغ» در اصفهان
آفتاب‌‌نیوز :

امیر سرتیپ «محمد رضا آشتیانی» روز پنجشنبه در آیین رونمایی از هواپیمای ترابری سبک «سیمرغ» با تشریح شرایط اقلیمی و جغرافیایی سرزمین ایران و ضرورت اجتناب ناپذیر کشور به دارا بودن هواپیمای ترابری بیان کرد: سرزمین پهناور ایران اسلامی به لحاظ موقعیت جغرافیایی و گستردگی منطقه‌ای، همواره امکان مواجهه با مخاطرات طبیعی گوناگون از جمله، سیل، آتش سوزی، زلزله و .. را دارد؛ بنابراین وجود هواپیمای ترابری سبک در کنار بالگرد های امداد رسانی، کمک شایانی در راستای خدمت رسانی به آحاد مردم، دستگاه ها، سازمان های کشوری و لشکری خواهد کرد.

امیر سرتیپ آشتیانی به ساختار هواپیمای ترابری سبک «سیمرغ» گریزی زد و گفت: این هواپیما باز طراحی و توسعه یافته هواپیماهای هم نسل خود است که متناسب با نیازهای مورد تقاضای دستگاه‌های کشوری و لشکری و همچنین لحاظ کردن شرایط آب و هوایی کشور و مطابق با استانداردها و مقررات بین المللی به همت جوانان این مرز و بوم در وزارت دفاع و شرکت های دانش بنیان، طراحی، تولید و ساخته شده است.

وی بر وجود ظرفیت تولید این نسل از هواپیما در کشور گفت: در سال‌های اخیر تمامی تست‌های زمینی و پروازی و همچنین سیستم پیشرانه هواپیمای ترابری سیمرغ به دست متخصصان صنعت هوایی وزارت دفاع در حال بررسی و انجام بوده است. اکنون هواپیمای ترابری سبک«سیمرغ» اگر چه به لحاظ سکوی ساختاری مشابه نسل های هم رده خود دارد، اما سیستم اویونیک( الکترونیک هوانوردی)، پیشرانه ی هواپیما، قطعات جدید و قدرت مانور این پرنده، قابل مقایسه با نمونه های مشابه نیست و این محصول نهایی که بدست متخصصان داخلی ساخته و باز طراحی شده است زمینه و دانشی جدید را برای طراحی و ساخت هواپیماهای پیشرفته تر به وجود آورده است.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، سبک بودن، میزان حمل بار، شعاع عملیات پروازی، تناسب با شرایط اقلیمی کشور، توان نشستن و برخاستن در باندهای کوتاه، چابکی و سریع بودن این هواپیما در خدمات‌رسانی‌هایی از قبیل آمبولانس هوایی و قابلیت فرود در باندهای خاکی را از ویژگی ها و کاربردهای دیگر هواپیمای ترابری سبک «سیمرغ» برشمرد و افزود: این محصول بومی نماد عینی یک محصول دانش‌بنیان است که با توسعه خط تولید آن شاهد افزایش توان حرفه ای کشور در صنعت هوایی، قطعه سازی پیشرفته، ساخت و تولید اقلام «های تِک» و در نهایت پیشرفت صنعت هوایی کشور و شرکت های دانش‌بنیان در عرصه جهانی خواهیم بود.

امیر سرتیپ آشتیانی درپایان گفت: «هواپیمای ترابری سبک سیمرغ» از هر نظر منافع ملی کشور را تقویت می‌کند. طراحی و ساخت این هواپیما علاوه بر ارز آوری قابل توجه، پایین آوردن هزینه ها، اشتغال مستقیم و غیر مستقیم، تحقق اقتصاد مقاومتی در وزارت دفاع، بلوغ فناورانه و صنعتی و در نهایت انسجام ظرفیت های ملی برای تولید محصولی راهبردی و فناورانه، ورود صنعت هوایی کشور و به ویژه نیروهای مسلح را با باشگاه سازندگان هواپیماهای سنگین و فوق پیشرفته سرعت می‌بخشد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین