کد خبر: ۷۷۲۳۴
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۳۸۷ - ۱۳:۴۶

فینال جذاب یورو 2008 در راه است

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: «یواخیم لو» مربی آلمان و «لوییس آراگونس» مربی اسپانیا هر دو امیدوارند که یورو 2008 فرجامی درخور و جذاب داشته باشد. این دو تیم، امشب دیدار نهایی این مسابقات را برگزار خواهند کرد.

بازی‌های پرگل
در 30 بازی نخست رقابت‌های جام ملت‌های اروپا 76 گل به ثمر رسیده است. هر دو مربی امیدوارند که این روند در ورزشگاه ارنست هاپل شهر وین هم تکرار شود. آلمان در دو دور قبلی با نتایج مشابه سه بر دو پیروز شده و به دنبال کسب چهارمین عنوان قهرمانی خود است. «یواخیم لو» مربی این تیم انتظار بازی هجومی از طرفین را دارد: «بازی بسیار زیبا و سختی خواهد شد. هم آلمان و هم اسپانیا بازیکنان خوبی دارند و می‌خواهند به پیش بتازند. بعد از شکست در مرحله گروهی جلوی کرواسی اشتباهات خود را تصحیح کردیم. مقابل تیم‌هایی که هجومی بازی می‌کنند ما هم می‌توانیم در همان سطح ظاهر شویم و در حد آن‌ها بازی کنیم. هر دو تیم بازیکنان تهاجمی قدرتمندی دارند. بازی سریع، انعطاف‌پذیر و متغیری در راه است.»

احتمال غیبت کاپیتان
امیدهای آلمان برای قهرمانی شاید آسیب ببیند، چون احتمال دارد «میشاییل بالاک» به این بازی نرسد. بالاک به دلیل احساس درد در ناحیه ساق پا در تمرینات دو روز گذشته آلمان غایب بوده است. در عین حال «تورستن فرینگس» جانشین «سیمون رولفس» در خط میانی خواهد شد. لو با وجود ابهام در حضور بالاک امیدوارانه می‌گوید: «انتظار دارم ببریم، در چند هفته گذشته جاده‌ای بسیار طولانی را پیموده‌ایم. حالا در فینال هستیم و تمام تلاشمان را می‌کنیم که پیروز شویم و جام را به آلمان ببریم.»

تاریخچه متفاوت
آلمانی‌ها با حضور در این مرحله آشنا هستند. این ششمین باری است که در فینال یورو حضور می‌یابند. چهار نفر از بازیکنان لو هم در فینال جام جهانی 2002 بازی کردند. از سوی دیگر این مرحله برای اسپانیا ناآشنا است. آخرین حضور «لا فوریا روخا» در یک فینال بزرگ به 24 سال قبل برمی‌گردد که در آن هنگام در فینال یورو دو بر صفر به فرانسه باختند. یکتا افتخار آن‌ها هم در فینال جام ملت‌های اروپا در سال 1964 رقم خورد که قهرمان شدند.

دو سبک بازی
با این حال آراگونس چندان به تاریخ وقعی نمی‌نهد: «هم اوضاع من خوب است و هم شرایط بازیکنان. بزرگ‌ترین دغدغه‌ام، تیم من است. آلمان خیلی قوی است و حرکات ترکیبی آن‌ها بسیار خطرناک است. می‌دانیم که بازی آن‌چنان شناوری ندارند و در این زمینه مثل ما نیستند، اما ضدحملات سریعی دارند که باید یاد بگیریم که چطور جلویش را بگیریم. این شاید نگرانی من باشد، ولی آلمانی‌ها هم قطعاً نگران فوتبالی هستند که ما بازی می‌کنیم. سبک ما که توپ را روی زمین نگه می‌داریم می‌تواند برایشان دردسر ایجاد کند.»

تصمیم آراگونس
گل‌زن برتر رقابت‌ها، «داوید ویا» به دلیل مشکل از ناحیه ران پا به فینال نخواهد رسید. آراگونس - که بعد از این بازی از سمت خود کناره‌گیری خواهد کرد – قصد دارد دوباره از همان آرایش پنج هافبک استفاده کند که در پیروزی سه بر صفر مقابل روسیه بسیار مؤثر کار کرد. او «سسک فابرگاس» را باز هم پشت سر «فرناندو تورس»، تنها مهاجم تیمش خواهد گذاشت. آراگونس می‌گوید: «زیاد نخواهیم توانست به محوطه جریمه آن‌ها برویم ولی در عوض در خط میانی قدرتمندتر خواهیم شد. هنوز تصمیم خود را نگرفته‌ام، شاید هم دو مهاجم به زمین فرستادم. هر تیمی به جو خوبی نیاز دارد. تیم‌های بزرگی دیده‌ام که بازیکنان بزرگی داشته‌اند ولی چون جو خوبی بر آن‌ها حاکم نبوده پیروز نشده‌اند. این همان چیزی است که ما را به فینال رسانده. بیایید امیدوار باشیم که خوب بازی می‌کنیم و پیروز می‌شویم.»


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین