کد خبر: ۷۷۲۳۷
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۳۸۷ - ۱۴:۴۸
آیت الله هاشمی رفسنجانی در گفتگو با الجزیره

تهدیدهای اسرائیل جنگ روانی است

آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: رئیس مجلس خبرگان رهبری در گفتگوی اختصاصی با شبکه الجزیره گفت: «تهدیدهای اسرائیل علیه ایران فراتر از حجم و توانایی‌های طبیعی این رژیم بوده و چیزی جز جنگ روانی نیست».

به گزارش سرویس بین الملل آفتاب، در این گفتگو که روز شنبه توسط «غسان بن‌ جدو» در کانال ماهواره‌ای شبکه الجزیره به انجام رسید آیت‌الله هاشمی رفسنجانی هرگونه اقدام رژیم صهیونیستی در تهاجم به ایران را بسیار بعید دانسته وافزود: «این اقدامات فراتر از حد و اندازه رژیم صهیونیستی است».

 آیت‌الله هاشمی همچنین دست زدن به چنین اقدام نسنجیده‌ای را سبب پشیمانی و سرافکندگی این رژیم و حامیان آن دانست.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام کشورمان در ادامه در توصیف واکنش جمهوری اسلامی در برابر چنین اقدامی از سوی اسرائیل، آن را قاطع و بسیار محکم معرفی کرد.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی شیوه پاسخگویی جمهوری اسلامی ایران در برابر تهدیدات اسرائیل را چه به لحاظ سیاسی و چه به لحاظ نظامی روشن، صریح، کوبنده و قاطعانه دانست.

در ادامه این گفتگو رئیس مجلس خبرگان رهبری کشورمان، جمهوری اسلامی ایران را نسبت به دفاع از خود در برابر چنین تهدیداتی بسیار توانمند دانسته و در صورت وقوع چنین حوادثی ایران را سربلند و پیروز نهایی دانست.

رئیس‌جمهور اسبق کشورمان همچنین در پاسخ به پرسش خبرنگار الجزیره در مورد احتمال تهاجم نظامی ایالات متحده آمریکا به جمهوری اسلامی ایران به دلیل مسائل پرونده هسته‌ای اظهار داشت: «وضع آمریکا با اسرائیل فرق می‌کند، رهبران آمریکا به واسطه اینکه در خانه‌ای شیشه‌ای زندگی می‌کنند، بی‌تردید طعم پاسخ را خواهند چشید».

آیت‌الله هاشمی در ادامه افزود: «آمریکایی‌ها مردم ایران را به خوبی می‌شناسند، آنها در گذشته در ایران حکومت کرده‌اند و تمامی امور اعم از شاه، ارتش و ساواک زیرنظر آنها بوده است، اما این مردم ایران بودند که آنها را از کشور بیرون کردند».

رئیس مجلس خبرگان رهبری ایران در پایان ضمن تهدید آمریکا در صورت حمله به ایران افزود: «عاقلانه نیست که آمریکا برضد ایران وارد جنگ شود».

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در ادامه ضمن برشمردن عواقب چنین اقدام نابخردانه‌ای افزود: «بی‌شک نتایج چنین اقدامی برای جمهوری اسلامی، آمریکا و منطقه زیان‌آور خواهد بود».

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین