کد خبر: ۷۷۲۳۸۵
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۵

هواشناسی ۱۴۰۱/۰۲/۳۱؛ هشدار سیل و طوفان گردوخاک

سازمان هواشناسی با هشدار نسبت به تشدید فعالیت سامانه بارشی در برخی مناطق کشور از وقوع طوفان گردوخاک و کاهش کیفیت هوا در مناطق شرقی خبر داد.
هواشناسی ۱۴۰۱/۰۲/۳۱؛ هشدار سیل و طوفان گردوخاک
آفتاب‌‌نیوز :

 بر اساس تحلیل جدیدترین نقشه‌های پیش‌یابی سازمان هواشناسی امروز در استان‌های گلستان، مازندران، گیلان و به‌تدریج از اواسط روز در خراسان شمالی، نیمه شمالی خراسان رضوی رگبار، وزش باد شدید موقتی، رعدوبرق و گاهی گردوخاک روی می‌دهد.

فردا و دوشنبه در اکثر مناطق کشور جو پایدار و آسمان صاف است. البته روز دوشنبه در شمال آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی و روز سه‌شنبه و چهارشنبه در برخی مناطق شمال غرب و سواحل دریای خزر رگبار باران، و وزش باد شدید پیش‌بینی شده است.

امروز در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی در استان‌های قزوین، البرز، تهران، سمنان، شمال شرق و از اواخر وقت در شرق کشور وزش باد شدید و در برخی مناطق طوفان گردوخاک و کاهش کیفیت هوا و کاهش دید افقی روی می‌دهد.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی امروز همچنین توده گردوخاک انتقالی از عراق مناطق غرب، جنوب غرب، بخش‌هایی از مرکز و شمال غرب کشور و روز یکشنبه جنوب غرب کشور را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

روز دوشنبه با تشکیل توده گردوخاک روی کشور عراق پدیده گردوخاک مجددا به نوار غربی کشور منتقل شده و استان‌های واقع در این مناطق را دو روز تحت تاثیر قرار می‌دهد.

امروز کاهش ۵ تا ۸ درجه‌ای دما در شمال غرب، دامنه‌های البرز مرکزی و سواحل دریای خزر و یکشنبه در شمال شرق، شرق و جنوب شرق کشور روی می‌دهد.

توصیف سامانه: تشدید فعالیت سامانه بارشی

زمان شروع: صبح شنبه ۱۴۰۱/۰۲/۳۱

زمان پایان: اواخر وقت شنبه ۱۴۰۱/۰۲/۳۱

نوع مخاطره: رگبار باران، رعد و برق، در مناطق مستعد تگرگ، وزش باد شدید موقت.

منطقه اثر: شمال خراسان رضوی

اثر مخاطره: اختلال در تردد جاده‌ایی، آب‌گرفتگی معابر، بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها، جاری شدن روان‌آب، برخورد صاعقه، لغزندگی جاده‌ها، شکستن درختان فرسوده.

توصیه: اجتناب از سفر‌های غیر ضروری، پرهیز از توقف در حاشیه رودخانه ها، احتیاط در تردد از حاشیه مسیل‌ها، اجتناب از فعالیت‌های کوهنوردی و جابجایی عشایر کوچ‌رو، پاکسازی دهانه پل‌ها و آبروها، عدم پارک خودرو‌ها در اطراف درختان فرسوده و ساختمان‌های نیمه کاره و محدودیت در فعالیت‌های کشاورزی.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین