کد خبر: ۷۷۲۳۹
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۳۸۷ - ۱۷:۳۵

عملیات مخفیانه آمریکا علیه ایران

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: به گزارش مجله «نیویورکر» ایالات متحده آمریکا برای ضربه زدن به ایران در سال گذشته با توافق کنگره 400 میلیون دلار به گروههای مخالف ایران و عاملان عملیات خرابکارانه کمک کرده است.

به گزارش سرویس بین‌الملل آفتاب، این گزارش از کمکهای قابل توجه آمریکا به عملیات خرابکارانه علیه ایران پرده برداشته است که با هدف ضربه زدن به دولت و فعالیتهای هسته‌ای ایران بوده است.

«سیمور هرش» در مقاله خود به نقل از منابع اطلاعاتی نظامی کنگره اذعان داشته است در میان روشهای استفاده شده، افزایش حمایت آمریکا از گروههای اقلیت و جدایی‌طلب و همچنین جمع‌آوری اطلاعات درباره تاسیسات هسته‌ای ایران بوده است.

در ادامه این مقاله همچنین آمده است با وجودی‌که تلاشهای پنهانی آمریکا علیه ایران امری تازه نیست و نیروهای مخصوص اطلاعاتی آمریکا در مرز عراق و ایران دست به عملیات خرابکارانه زده بوده و سیا در در ایران فعالیت قابل توجهی داشته است. شایان ذکر است آمریکا در عراق به گروه خرابکار «جندالله»کمک کرده است.

اعضاء ارشد کمیته اطلاعاتی کنگره درخواست محرمانه جورج بوش را تصویب کرده و بر طبق گفته یک منبع اطلاعاتی این درخواست در سطح بالایی مورد بحث قرار گرفته است و در دسامبر سال 2007 همزمان با گزارش سازمان اطلاعات ملی به کنگره ارائه شد.  

در این مقاله آمده است حمایت آمریکا از گروهای جدایی‌طلب و خرابکار باعث واکنش شدید ایران می‌تواند بهانه‌ای برای دخالت دولت بوش از طریق نظامی باشد.

شایان ذکر است هیچ یک از اعضاء ارشد حزب دموکرات در کنگره در این‌باره اظهار نظر نکردند و همچنین کاخ سفید و سیا که به طور مداوم حمله نظامی به ایران را رد کردند از اظهار عقیده درباره این گزارش خودداری کردند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین