کد خبر: ۷۷۲۳۹۸
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۱

هوای قابل قبول تهران در بیشتر مناطق

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، صبح امروز ( ۳۱ اردیبهشت ماه) با شروع تردد خودروها غلظت آلاینده‌ها در بیشتر مناطق بیشتر خواهد شد اما با وزش باد از تجمع آلاینده‌ها جلوگیری می‌شود.
هوای قابل قبول تهران در بیشتر مناطق
آفتاب‌‌نیوز :

پیش‌بینی‌های انجام‌ شده در شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران حاکی از آن است که در صبح امروز (۳۱ اردیبهشت ماه) با آغاز تردد خودروها بر میزان غلظت ذرات معلق افزوده خواهد شد، هرچند وزش باد مؤثر از تجمع آلاینده‌ها جلوگیری می‌شود و کیفیت هوا در بیشتر مناطق در محدوده قابل‌ قبول قرار خواهد گرفت.

به‌تدریج با تقویت ناپایداری جوی در طول روز بر میزان تندی باد افزوده و شرایط مناسب برای پراکندگی آلاینده‌ها فراهم می‌شود، با این حال با وزش باد نسبتاً شدید در برخی ساعات احتمال گسیل و انتشار گردوخاک در مناطق مستعد و کاهش کیفیت هوا وجود دارد. وزش باد مؤثر تا اواخر وقت شنبه ادامه خواهد داشت و با توجه به پراکندگی آلاینده‌ها، برقراری وضعیت قابل‌ قبول در بیشتر مناطق پیش‌بینی می‌شود.

کاهش نسبی تندی باد تا صبح روز یکشنبه (۱ خرداد ماه) همزمان با آغاز تردد خودروها باعث افزایش غلظت ذرات معلق در مناطق پرتردد خواهد شد که کاهش کیفیت هوا را به‌دنبال خواهد داشت. عدم وزش باد مؤثر در طول روز سبب تجمع آلاینده‌ها و کاهش کیفیت هوا می‌شود.

با تداوم این شرایط جوی تا ساعات پایانی یکشنبه همراه با افزایش ترافیک شامگاهی، افزایش غلظت ذرات معلق و برقراری وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس در بیشتر مناطق پرتردد دور از انتظار نخواهد بود.

به گزارش ایسنا، آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۱۰۰ بود و کیفیت هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول قرار داشت. آلاینده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۹۴ و کیفیت هوا در وضعیت قابل قبول است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین