کد خبر: ۷۷۲۴۱
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۳۸۷ - ۱۵:۲۳
مصطفی درایتی:

برخی در خلأ بزرگان به دنبال جایی برای خود هستند

تخریب شیوه کسانی است که توانایی عمل کردن ندارند
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مصطفی درایتی، مشاور رییس‌جمهور سابق کشورمان در امور روحانیون با اشاره به هشدار حجت‌الاسلام سید حسن خمینی درباره تخریب چهره‌های شاخص نظام اظهار داشت: «اینکه در سی سالگی انقلاب، آفت تخریب از چه زمانی پیدا شده و چه افرادی با چه انگیزه و عللی و همچنین چگونه و در چه موقعیت‌هایی با توجه به جایگاه و موقعیت افراد و نقش آنها در انقلاب دست به تخریب آنها می‌زنند نیاز به یک بازنگری تاریخی دارد».

درایتی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی آفتاب با بیان اینکه "روند تخریب از ابتدای انقلاب با پروژه‌سازی‌های منافقین آغاز شد"، افزود: «از آن تاریخ به بعد همواره مشی منافقین توسط عده‌ای دنبال شد و آغازکنندگان این روش با بدنام کردن شخصیت‌های برجسته نظام، درسی به دنباله‌روان خود دادند که هر زمان در میدان عرضه توانایی، کارآمدی و نقش‌آفرینی، با گلاویز شدن با بزرگان انقلاب و تخریب آنها جایگاهی برای خود دست‌وپا کنند». 

عضو شورای مرکزی حزب مشارکت اضافه کرد: «در همه این سال‌ها دیده‌ایم، هر زمان انقلاب و نظام به یک برهه حساس و مقطع تاریخی و مهم رسیده که نقش بزرگان می‌توانسته در آن مقطع تعیین‌کننده باشد، برخی افراد یا گروه‌های بی‌نام و نشان یا حتی نام و نشان‌دار برای بی‌اثر کردن نقش بزرگان وارد میدان شده‌اند و تلاش‌ داشته‌اند که در خلأ بزرگان برای خود نامی دست و پا کنند».

مشاور سید محمد خاتمی در دولت اصلاحات تاکید کرد:‌ «افراد یا گروه‌هایی که توانایی رقابت داشته‌ باشند بی‌شک از به‌کارگیری روش‌های غیراخلاقی بی‌نیاز هستند و این گروه‌های فاقد توانایی‌اند که تنها زمانی می‌توانند اثرگذاری داشته باشند که بزرگان از صحنه خارج شوند».

وی اضافه کرد: «آنچه در این مقطع مهم است، هشدار دادن و روحیه دادن به جامعه است تا افکار عمومی بداند کسانی که چنین روندی را پی‌ می‌گیرند، با حذف بزرگان به دنبال اهداف خود هستند و چون امکان حذف فیزیکی در شرایط کنونی فراهم نیست به ترور شخصیت‌ها می‌پردازند».

درایتی خاطرنشان کرد: «اگر امروز نتوانیم در مقابل این مسایل بایستیم، در آینده باید منتظر انحراف انقلاب و گذر از اصول و چارچوب‌ها باشیم و معلوم نیست آینده انقلاب به کدام سمت‌وسو کشانده شود».

وی در ادامه تاکید کرد: «تفکر و جریانی در کشور در حال شکل‌گیری است که نمادهای آن را می‌توان در صحبت‌ها و اظهارات برخی افراد به خوبی یافت».

عضو شورای مرکزی حزب مشارکت ادامه داد:‌ «آبشخور جریانات تخریب همواره به یک جا برمی‌گردد و این تفکر سعی دارد با هیاهو نقص‌های خود را لاپوشانی کند و با تبلیغات و آلت دست قراردادن شعارهای ارزشی، از رفع و رجوع نقص‌ها و کمبودها سرباز زند».

مشاور رییس‌جمهور سابق کشورمان تصریح کرد: «متاسفانه در اظهارات رییس‌ دولت نهم نیز همواره زمینه و بستر اتهامات فراهم شده و با اینکه ده‌ها بار از ایشان خواسته شده که اگر مستندات و اسامی به عنوان دست‌های پنهان اقتصاد کشور در دست دارند، ارائه کنند ولی ایشان از آن سرباز زده‌اند».

وی تاکید کرد: «طرح اینگونه مباحث صرفا جو جامعه را مسموم می‌کند و روش کسانی است که در عرصه‌های گوناگون، توانایی عمل کردن ندارند».

این روحانی اصلاح‌طلب با اشاره به برخی انتقادات به جریان اصلاحات مبنی بر تخریب هاشمی‌رفسنجانی در سال‌های استقرار دولت اصلاحات گفت: «این اتهام هرگز به کلیت اصلاحات و اصلاح‌طلبان وارد نیست و طرح آن نیز در حالت کلی اصلا منطقی و قابل قبول نیست».

وی با بیان اینکه "درست است که برخی اظهارات در دوران اصلاحات از سوی برخی افراد به چهره‌ بزرگانی چون آقای هاشمی‌رفسنجانی لطمه وارد کرد"، اضافه کرد: «این گونه افراد و عملکردشان هرگز مورد تایید مجموعه اصلاحات نبوده و ما نه آن را می‌پسندیدیم و نه تایید می‌کردیم».

درایتی تاکید کرد:‌ «اصلاح‌طلبان اصیل پس از برخی اتهامات که علیه آقای هاشمی مطرح شد، در مقام جبران عملکرد آن اقلیت برآمدند و شاید به جرأت بتوان گفت که بیشترین تلاش را برای پاک کردن چهره و جایگاه آقای هاشمی رفسنجانی از اتهامات،‌ جبهه اصلاحات انجام داد».

وی ادامه داد:‌ «اصلاح‌طلبان چنین وضعیتی را مناسب یک انقلاب دینی و سالم نمی‌دانند و ما معتقدیم اگر بنای نقدی هم هست نباید به اتهام‌زنی منجر شود».

مشاور خاتمی در امور روحانیت در دولت اصلاحات اضافه کرد: «بدون شک گاهی یک شخصیت برجسته نیز جای نقد دارد ولی ممکن است در کنار نقدهایی که صورت می‌گیرد، عده‌ای هم به شبهه‌افکنی بپردازند ولی اتهام و شبهه‌پراکنی علیه بزرگان نظام به هیچ‌وجه مورد تایید اصلاح‌طلبان نبوده و نخواهد بود».

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین