کد خبر: ۷۷۲۴۱۳
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۶

رسانه طرفدار داعش ویدئوی جدیدی علیه طالبان منتشر کرد

رسانه تُرجمان الاساورتی، ویدیویی ۱۴:۵۴ دقیقه‌ای را با عنوان «تاکتیک‌های شرم‌آور صلیبی» در ۱۷ می‌از طریق کانال خود در پیام‌رسان تلگرام منتشر کرد. این ویدئو از افغان‌ها می‌خواهد که طالبان را رها کرده و با داعش بیعت کنند.
رسانه طرفدار داعش ویدئوی جدیدی علیه طالبان منتشر کرد
آفتاب‌‌نیوز :

یک رسانه مهم حامی گروه دولت اسلامی (داعش) ویدئوی تبلیغاتی جدیدی را منتشر کرده است که در آن به دنبال تضعیف اعتبار جهادی طالبان افغانستان است.

به گزارش بی‌بی سی، رسانه تُرجمان الاساورتی، ویدیویی ۱۴:۵۴ دقیقه‌ای را با عنوان «تاکتیک‌های شرم‌آور صلیبی» در ۱۷ می‌از طریق کانال خود در پیام‌رسان تلگرام منتشر کرد. این ویدیو را هواداران داعش به دفعات بسیاری به اشتراک گذاشته‌اند.

صوت الزرقاوی، حامی برجسته داعش، از این کار تحت عنوان بازگشت تُرجمان، استقبال کرد. به نظر می‌رسید که ترجمان در چند ماه گذشته فعالیت چندانی نداشته است.

این فیلم که با کیفیت خوبی تولید شده به زبان انگلیسی روایت می‌شود و زیرنویس عربی دارد.

این ویدئو طالبان را به تسلیم شدن در برابر تاکتیک‌ها و خواسته‌های غرب متهم می‌کند و داعش را تنها گروه واقعی «اسلامی» و «جهادی» می‌داند که برجا مانده است.

این فیلم از افغان‌ها می‌خواهد که حکومت طالبان را نپذیرفته و به داعش بپیوندند.

طالبان افغانستان در اوت/آگوست ۲۰۲۱ هنگامی که ایالات متحده و سایر کشور‌های غربی نیرو‌های خود را از افغانستان خارج کردند، در این کشور به سرعت به قدرت رسید.

ترجمان الاساوارتی از حامیان برجسته داعش است و به دلیل انتشار ویدیو‌های با کیفیت بالا و شرکت در کارزار‌های آنلاین طرفدار داعش شهرت دارد.

در سال ۲۰۲۱ تهیه کننده رسانه طرفدار داعش هنگامی که طالبان قدرت را در افغانستان تحکیم کرد، با انتشار ویدئویی طالبان را محکوم کرد.

طالبان «شکست خورده»
پیام اصلی ویدئوی جدید الاساوارتی این است که طالبان بر خلاف داعش به دام «بازی‌های» غرب افتاده است و جهاد را رها کرده است.

این ویدیو ادعا می‌کند که طالبان با بیرون راندن نیرو‌های آمریکایی، غرب را واقعاً شکست نداده است. در عوض، این ویدئو ادعا می‌کند که ایالات متحده در نهایت موفق شده است این گروه افغان را «رام کند».

ویدیوی الاساوارتی به وعده‌های طالبان برای دستیابی به روابط خوب با غرب، اقتباس از قانون اساسی قبلی افغانستان و تلاش برای به دست آوردن کرسی در سازمان ملل به عنوان شاهد اشاره می‌کند.

خود داعش قبلاً ادعا کرده بود که این ایالات متحده است که در افغانستان پیروز شده است، نه طالبان، زیرا ایالات متحده ظاهراً در ترویج این ایده که مذاکره، به جای جهاد، راه پیش روی گروه‌های شبه نظامی است، موفق شده بود.

در ویدئوی الاساوارتی، طالبان در کنار سایر گروه‌های اسلام‌گرا و جهادی مانند القاعده، حماس و اخوان المسلمین قرار می‌گیرد. داعش و حامیان آن مرتباً این گروه‌ها را به کنار گذاشتن اصول اسلامی متهم می‌کنند.

این فیلم غرب را به استفاده از تاکتیک‌های پنهانی برای «شرم‌سار کردن» طالبان و «زیر فشار قرار دادن» آن‌ها برای، به ادعای آن‌ها، تسلیم به خواسته‌های غرب متهم می‌کند.

به نظر می‌رسد این ویدئو القاء کننده این نکته است که غرب از کتابی به نام «۳۳ استراتژی جنگ» به عنوان راهنما استفاده می‌کند. این ویدئو دارای تصویری است که عنوان این کتاب را نشان می‌دهد.

راوی انگلیسی‌زبان این ویدئو می‌گوید که طالبان «از نظر ایدئولوژیک شکست خورده است». این فیلم گزیده ویدئویی از سخنگویان طالبان را نشان می‌دهد که به نظر می‌رسد به غرب در مورد حقوق بشر و حکومت‌داری اطمینان می‌دهند.

پیام به افغان‌ها
در مقابل، این ویدئو ادعا می‌کند که داعش تنها دشمن واقعی غرب است. این فیلم گزیده‌ای از گزارش‌های خبری غربی را نشان می‌دهد که در مورد خطراتی که داعش هنوز دارد، هشدار می‌دهد.

این ویدئو همچنین حمله خونین به فرودگاه بین‌المللی کابل در ماه اوت ۲۰۲۱ را که داعش مسئولیت آن را به عهده گرفت، می‌ستاید که در آن دستکم ۹۵ نفر از شمار زیادی غیرنظامی افغان و ۱۳ پرسنل نظامی آمریکایی کشته شدند.

این ویدئو از افغان‌ها می‌خواهد که طالبان را رها کرده و با داعش بیعت کنند و مدعی است که داعش تنها گروهی است که به دنبال بازپس‌گیری سرزمین‌های «مسلمانان» است و مرز‌های بین‌المللی را به رسمیت نمی‌شناسد.

در این تبلیغات چندین نشید یا سرود را پخش می‌شود که معمولاً در تبلیغات جهادی استفاده می‌شوند.

این ویدیو با پوستری براق که عنوان ویدیو را نشان می‌دهد در تلگرام تبلیغ شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین