کد خبر: ۷۷۲۴۴۲
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۱

عراق: قبل از پایان این ماه بدهی‌های ایران را می‌پردازیم

وزیر برق عراق اعلام کرد که این کشور قبل از پایان ماه جاری بدهی‌های گازی ایران را پرداخت خواهد کرد.
عراق: قبل از پایان این ماه بدهی‌های ایران را می‌پردازیم
آفتاب‌‌نیوز :

 عادل کریم، وزیر برق عراق امروز(شنبه) در نشستی خبری در کربلا تاکید کرد: با دولت توافق کردیم که بدهی های ایران را پرداخت کنیم.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق(واع)، وی گفت: به تهران سفری داشتم و با وزیر نفت ایران به این توافق رسیدیم که قبل از پایان ماه جاری بدهی های ایران را پرداخت کنیم.

بر اساس این گزارش، پیش از این عادل کریم تاکید کرد: در سفر اخیر به تهران در خصوص واردات گاز از ایران به عراق در تابستان به توافق رسیدیم و طرف ایرانی متعهد شد که نیروگاه ها و واحدهای تولید برق را تجهیز کنند. بغداد به خاطر واردات گاز از ایران بدهی‌هایی به تهران دارد و برای پرداخت این بدهی ها به توافق رسیدیم، آن ها اوضاع عراق را می دانند و انتظار داریم که در فصل تابستان و زمستان تامین گاز به خوبی انجام شود.

عادل کریم در ادامه خاطرنشان کرد که تامین گاز در سطح جهانی نیز با کمبود مواجه است و این سوخت به یک کالایی بسیار مهم تبدیل شده است و دست یابی عراق به گاز یک دستاورد به شمار می رود.

همچنین جواد اوجی، وزیر نفت ایران در دیدار با عادل کریم، وزیر برق عراق و هیات همراه بر توسعه هر چه بیشتر همکاری‌ها در حوزه نفت و گاز تاکید کرد و گفت: امیدوارم در این چند روزی که در ایران هستید تصمیم‌های خوبی اتخاذ شود.

وزیر برق عراق نیز در این دیدار ایران را کشور دوست خواند و افزود: خوشحال هستم که برای دومین بار شما را ملاقات می‌کنم. ما دوست شما هستیم و دوست داریم همکاری‌های دو کشور تداوم یابد.

دو طرف در این دیدار بر توسعه هر چه بیشتر همکاری‌ها به‌ویژه در بخش گاز تأکید کردند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین