کد خبر: ۷۷۲۴۴۳
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۵

تلف شدن ۱۵۰ گوسفند در آتش‌سوزی دامداری

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران از تلف شدن حدود ۱۵۰ گوسقند در حادثه آتش سوزی یک دامداری خبر داد.
تلف شدن ۱۵۰ گوسفند در آتش‌سوزی دامداری
آفتاب‌‌نیوز :

سید جلال ملکی درباره جزییات این حادثه گفت:‌ ساعت ۱۳:۴۳ روز جاری یک مورد حادثه آتش‌سوزی در یک دامداری در اتوبان -قم، روستای جعفرآباد به سامانه ۱۲۵ سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران اطلاع داده شد که بلافاصله دو ایستگاه به محل حادثه اعزام شدند.

وی ادامه داد: محل حادثه قطعه زمینی به وسعت ۵۰۰ متر بود که با فنس‌های فلزی محصور شده بود. در این محوطه تعداد زیادی گوسفند نگهداری می‌شد.

وی گفت: دور فنس‌ها، تعداد زیادی لاستیک ضایعاتی قرار داده شده بود و در سمت دیگر نیز تعداد زیادی لاستیک، چوب و جعبه نگهداری می‌شد. مشخص نیست که این قسمت محل ریختن ضایعات بود یا برای محکم کردن حفاظ‌ این اقدام انجام شده بود. توضیحات بیشتر در این خصوص پس از بررسی اعلام خواهد شد.

سخنگوی آتش نشانی تهران با بیان اینکه ضایعات دچار آتش‌سوزی شده بود گفت:‌آتش به هر دو قسمت سرایت کرده بود و متاسفانه بادی که می‌وزید نیز در جهت شعله آتش بود و دود بسیار سیاه و مسموم کننده ناشی از سوختن لاستیک در محوطه وجود داشت و به سمت قسمت داخل حفاظ‌ رفته بود. همین موجب شده بود که در دقایق اولیه گوسفندهای داخل محوطه تلف شوند. آن طور که دیده می‌شد حدود ۱۵۰ دام که در محوطه حضور داشتند در لحظات اول جان خود را از دست داده بودند و به زمین افتاده بودند.

تلف شدن ۱۵۰ گوسفند در آتش‌سوزی دامداری

وی ادامه داد:‌ آتش‌نشانان به سرعت آتش را خاموش کردند و مشخص شد به دلیل دود غلیظ و حجم زیاد آتش گوسفندان تلف شدند.

ملکی گفت:‌ آتش‌نشانان عملیات خود را به پایان رساندند و در ساعت ۱۵:۱۷ محل را به مالک تحویل دادند.

وی در پایان اظهار کرد:‌ در محلی که حیوانات نگهداری می‌شوند، حتی در خانه‌هایی که حیوانات نگهداری می‌شوند، وقتی حیوانات محصور هستند و امکان خارج شدن را ندارند منطقا نباید دور آن‌ها مواد ضایعاتی نگهداری شود تا اگر حریق رخ داد اینگونه جان خود را از دست بدهند. اگر قرار است از نگهدارنده ها نیز استفاده شود باید ستون های غیرقابل اشتعال به این منظور استفاده شود.

تلف شدن ۱۵۰ گوسفند در آتش‌سوزی دامداری

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین