کد خبر: ۷۷۲۴۵۶
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۶

دیوار پادگان لشکر ۷۷ ارتش در مشهد تخریب شد

رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح از اجرایی شدن اولین گام در انتقال پادگان ۷۷ارتش خبر داد.
دیوار پادگان لشکر ۷۷ ارتش در مشهد تخریب شد
آفتاب‌‌نیوز :

بهمن ماه سال گذشته بود که حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضائیه در جریان سفر به استان خراسان رضوی در راستای درخواست‌های مطرح شده در رابطه با انتقال پادگان لشکر ۷۷ ارتش به خارج شهر به سازمان قضائی نیرو‌های مسلح مأموریت داد.

همچنین رئیس دستگاه قضا در اولین جلسه شورای عالی قوه قضائیه پس از سفر به خراسان رضوی بر حل و فصل این موضوع تاکید و در این رابطه دستوراتی را صادر کرد.

در ادامه و پس از دستور رئیس قوه قضائیه مبنی بر رسیدگی به موضوع دیوار پادگان لشکر ۷۷ ارتش در مشهد مقدس، حجت الاسلام و المسلمین احمد رضا پورخاقان رئیس سازمان قضائی نیرو‌های مسلح درباره موضوع انتقال پادگان لشکر ۷۷ در مشهد مقدس، بیان کرد: این موضوع مربوط به ۱۴ سال قبل است که قرار بر این بود تا برای تسهیل رفت و آمد شهروندان در خیابان‌های منتهی به پادگان لشکر ۷۷ در مشهد مقدس، اقداماتی برای بازگشایی این معابر صورت گیرد.

وی افزود: در سال‌های گذشته توافقاتی بین مسئولان امر انجام شد، اما در عمل هیچ اتفاقی نیفتاد و خیابان‌های منتهی به این پادگان بازگشایی نشدند. همچنین هیچ تخریب اراضی و جاده سازی در این محل صورت نگرفت.

رئیس سازمان قضائی نیرو‌های مسلح بیان کرد: بر اساس حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای به سازمان قضائی نیرو‌های مسلح مأموریت داد تا این مشکل را که بین ارتش، آستان قدس رضوی و شهرداری مشهد پیش آمده است، به صورت مسالمت آمیز حل کند.

وی افزود: پس از چندین جلسه مذاکرات مقدماتی که کارشناسان ما در مشهد مقدس با مسئولان مربوطه انجام دادند، اوایل اسفند ماه سال ۱۴۰۰ به همراه امیر حیدری، فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور در شهر مشهد مقدس، جلسه‌ای را با شهردار، رئیس شورای شهر و نماینده سازمان مسکن و شهرسازی مشهد برگزار کردیم و توافقات اولیه برای حل مسئله انجام شد.

رئیس سازمان قضائی نیرو‌های مسلح ادامه داد: تمام موارد و نتایج جلسات به کمیسیون ماده ۵ ارسال شد که این کمیسیون امروز نقشه‌های مربوطه را تأیید کرد تا مراتب اداری در استان خراسان رضوی انجام شود.

وی افزود: در حال حاضر نکته مهم دریافت تاییدیه شورای عالی نظارت وزارت راه و شهرسازی است که ظرف یک ماه آینده این اقدام نیز انجام خواهد شد تا این مسیر که برای استفاده و تسهیل در عبور و مرور شهروندان است، بازگشایی شود.

پس از اقدامات و برگزاری جلسات مختلف توسط دستگاه‌های ذیربط، صبح امروز شنبه با حضور حجت الاسلام والمسلمین پورخاقان رئیس سازمان قضائی نیرو‌های مسلح، اعضای شورای تأمین و استاندار خراسان رضوی، فرماندهان ارشد نظامی و انتظامی خراسان رضوی، اعضای شورای اسلامی و شهردار مشهد مقدس مسیر پادگان لشکر ۷۷ این استان به منظور تسهیل در دسترسی شهروندان مشهد بازگشایی شد.

این بازگشایی با تعامل سازمان قضائی نیرو‌های مسلح، ارتش، شهرداری و استان قدس رضوی در پی مأموریت رئیس قوه قضائیه به رئیس سازمان قضائی نیرو‌های مسلح در شورای عالی قضائی صورت پذیرفت.

در حاشیه مراسم امروز، حجت الاسلام و المسلمین احمد رضا پورخاقان بیان کرد: با درایت فرماندهی کل ارتش، فرماندهی نیروی زمینی و همکاری امیر آذریان، فرمانده قرار گاه منطقه‌ای شمال شرق نزاجا در اولین گام امروز سیم خاردار‌های خیابان ارشادالرضا برداشته خواهد شد و بلافاصله عملیات آغازین بازگشایی و رها سازی اراضی برای احداث خیابان آغاز خواهد شد و در دهه کرامت رسماً این خیابان به بهره برداری خواهد رسید.

وی با بیان اینکه همه ما خادمان مردم هستیم و در جهت رفع مشکلات آنان باید گام برداریم، گفت: در سفر رئیس قوه قضائیه به مشهد مقدس، وی این قول را داده بود که این مشکل بزرگ حل خواهد شد و امروز شاهد این هستیم که با همت همه مسئولان مشهد این مشکل برطرف شده است و در آینده شاهد خدمت رسانی بهتر به زائران و مجاورین حضرت علی بن موسی الرضا (ع) باشیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین