کد خبر: ۷۷۲۴۶۴
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۷

هشدار نارنجی گرد و خاک در خوزستان

اداره کل مدیریت بحران خوزستان با توجه به هشدار هواشناسی نسبت به وقوع پدیده گرد و خاک در استان اخطاریه (هشدار سطح نارنجی) را صادر کرد.
هشدار نارنجی گرد و خاک در خوزستان
آفتاب‌‌نیوز :

طبق این اخطاریه وزش بادهای نسبتاً شدید تا شدید در نواحی مرزی و خیزش گرد و خاک در این مناطق از روز شنبه (۳۱ اردیبهشت) تا اواسط وقت یکشنبه (یکم خرداد) مورد انتظار است که این پدیده کاهش دید افقی و افت کیفیت هوا را به ویژه در مناطق غربی، جنوبی، جنوب غربی و مرکزی استان به همراه دارد.

اختلال در تردد جاده‌ای، احتمال آسیب به تأسیسات و سازه‌های سبک و احتمال شکستن سرشاخه درختان از دیگر مخاطرات این پدیده عنوان شده است.

بر اساس این هشدار به اجتناب از قرار گرفتن در فضای باز به ویژه برای افراد آسیب پذیر، استحکام سازه‌های سبک مانند تابلوهای تبلیغاتی و غیره، عدم پارک خودرو در کنار درختان فرسوده و ساختمان‌های نیمه‌کاره و سایر اقدامات پیشگیرانه لازم، استفاده از ماسک مناسب، پرهیز از سفرهای غیر ضروری توصیه شده است.

دستور به ابلاغ هشدار مذکور به اعضای ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران و سایر دستگاه‌های مرتبط شهرستان برای اتخاذ تدابیر و تمهیدات لازم، تداوم آماده‌باش و انجام اقدامات موردنیاز برای پیشگیری، آمادگی و مقابله با حوادث احتمالی از دیگر موارد این اخطاریه است.

براساس این اخطاریه اقدامات لازم در قالب ۲۲ بند از سوی اداره کل مدیریت بحران به دستگاه‌های مربوطه ابلاغ شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین