کد خبر: ۷۷۲۵۳۴
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۴

سناتور رامنی، روسیه را تهدید کرد

میت رامنی، سناتور جمهوری‌خواه آمریکا که زمانی نامزد ریاست جمهوری بود، در مقاله‌ای در روزنامه نیویورک تایمز گفت، اگر رئیس جمهوری روسیه متوسل به استفاده از تسلیحات اتمی شود، به عنوان گزینه‌ای علیه وی ناتو می‌تواند در مساله اوکراین دخالت کند و ارتش در حال تقلای روسیه را به طور بالقوه نابود کند.
سناتور رامنی، روسیه را تهدید کرد
آفتاب‌‌نیوز :

 سناتور میت رامنی در این مقاله همچنین گفت: غرب با یک اولتیماتوم با چین و دیگر کشورهای متحد روسیه مقابله می‌کند؛ "شما یا با ما هستید یا با روسیه، شما نمی‌تواند با هر دو طرف باشید".

به گزارش بیزینس اینسایدر، وی افزود: استفاده روسیه از تسلیحات اتمی بی‌تردید یک رویداد ژئوپلیتیکی بازتعریف‌کننده و تغییردهنده خواهد بود. هر کشوری که پس از چنین خشونتی تصمیم بگیرد باز هم روابطش با روسیه را حفظ کند، خود به یک مطرود و منفور جهانی تبدیل می‌شود.

رامنی با اشاره به هشدارهای هنری کیسینجر، وزیر امور خارجه سابق آمریکا، آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در آمریکا و ویلیام برنز، مدیر سازمان سیا هشدار داد: یک ولادیمیر پوتین "گوشه‌گیر و متوهم" ممکن است در جنگ علیه اوکراین از تسلیحات اتمی استفاده کند.

برنز در آوریل سال جاری میلادی هشدار داده بود که "استیصال" پوتین می‌تواند منجر به استفاده از تسلیحات اتمی تاکتیکی یا تسلیحات اتمی با قدرت انفجاری نسبتا کم شود.

رامنی همچنین آمریکا را به ادامه دادن به حمایت از تلاش‌های جنگی اوکراین علیه روسیه ترغیب کرد.

وی گفت: حتی اگر آمریکا ارسال تسلیحات را متوقف کند و ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین را تحت فشار بگذارد تا در برابر روسیه تسلیم شود، پوتین به حمله به دیگر کشورها ادامه خواهد داد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین